עובדים על בריאות הגוף והנפש תמונה: עיריית נתניה

"אגף הקליטה בעירייה פועל לקידום רווחת הנפש והגוף בקרב עולים חדשים" כך ציין השבוע ג'ורג' דובין, מנהל אגף הקליטה בעירייה

"במסגרת החשיבות שאנו מייחסים לקליטתם הטובה של העולים, פועל האגף לקידום רווחת הגוף והנפש של העולים החדשים. בין הפעילויות השונות: פעילות ספורט קלילה, חוגים מקצועיים לאמנות לחימה כמו קיקבוקסינג, אגרוף קלאסי, קרב מגע ואחרים וכן חוגים להגברת הכושר הגופני. הפעילויות מועברות בשיתוף המשרד לקליטת עליה, כאשר המדריכים הינם מדריכים מקצועיים בתחומם."
אחת מפעילויות הספורט באגף הקליטה היא ענף הג'ודו, שם מתאמנים עולים חדשים וגם ותיקים יותר, לרבות סגנית אליפות אירופה לנשים בשנים 2022 - 2023 עד גיל 20 בקטגוריית משקל עד 70 המדורגת במקום החמישי בעולם. היא מתאמנת כיום אצל לביא טמיר, מדריך שעובד במשרד הקליטה.

כמו כן, בחודש ינואר האחרון, זכו שני משתתפים עולים מחוגי הספורט באליפות ישראל בקיקבוקס, בתחרות שהתקיימה בכפר יאסיף. טימור אנגייב זכה במקום הראשון באליפות לנוער עד 81 ק"ג ומייק צ'אוסוב, במקום השני באליפות הנוער עד 67 ק"ג נערים . את הפרויקט מרכז ולדימיר קנצלר, שבעברו היה גם אלוף בתחום אמנויות הלחימה.

פעילות ספורט נוספת מתקיימת באגף הקליטה בימי שלישי, במסגרתה פועלות שתי קבוצות כושר לנשים, עולות מצרפת, כאשר מדי 3 חודשים, משתנה פעילות הספורט בין זומבה, כושר גופני, פילאטיס ועוד. את פעילויות הספורט הללו מובילות רחל טייב ויעל ברוס שמתעדות לפתוח גם קבוצת ספורט של משחק ה"פטאנק".

בנוסף מתקיימות במועדון גיל הזהב ברח' אפשטיין קבוצות התעמלות לקשישים, אותן מרכזת ריטה ליברמן , ובבית הקהילות מועברת התעמלות קלה לנשים בגיל השלישי, אותה מרכז אלחזוב.
בני אמר, מנהל מחלקת הקליטה מסביר כי האגף רואה חשיבות רבה בקידום פעילות הבריאות של העולים החדשים, ומוסיף כי לצד הפרויקטים השונים שמפעילים בקרב אוכלוסיות עולים בגילים השונים, ישנן גם הרצאות שונות על חיזוק ושימור בריאות ועל מניעת מחלות.