פגיעה בחוק הדגל, הסמל וההמנון (וידאו) זלקה חוגג את הניצחון עם הדגל. צילום מסך: ערוץ הספורט

אוהדי בני סכנין ביזו את ההמנון במשחק מול חדרה שנערך באצטדיון בנתניה, וקיללו את השחקן מנשה זלקה על רקע היותו לוחם במילואים. בעקבות האירועים, הורה מפקד מחוז מרכז לפתוח בחקירה 

אירוע חמור שהתרחש בשבת באצטדיון בנתניה הוביל לחקירת משטרה. מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, הורה לפתוח בחקירה לבדיקת האירוע בחשד לפגיעה בחוק הדגל, הסמל והמנון המדינה.

האירוע המדובר התרחש במשחק שנערך בשבת בין הפועל חדרה לבני סכנין. אוהדי בני סכנין ביזו את ההמנון כששרקו בוז, קפצו ושרו במהלך נגינתו טרם פתיחת המשחק, ובנוסף קיללו את שחקן הפועל חדרה, מנשה זלקה, על רקע היותו לוחם במילואים בחטיבת עורב צנחנים והעובדה ששהה תקופה ארוכה במילואים במהלך מלחמת 'חרבות ברזל'.

אומרים שקארמה איז א-ביץ', אז כאילו כעונש על ההתנהגות המבישה של האוהדים, ניצחה חדרה במשחק 0:1 מפנדל בדקה האחרונה של תוספת הזמן וזלקה חגג עם חבריו את הניצחון הדרמטי כשהוא עטוף בדגל ישראל.

מתוך רשת חברתית לפי חוק זכויות יוצרים 27א

"אני לא העניין פה, אבל מה שקרה בהמנון זו בושה וחרפה", אמר זלקה בסיום. "אי אפשר לבזות את ההמנון של המדינה, והם ביזו אותו. זה מכעיס כי בשם הדגל וההמנון הזה, לא מעט לוחמי צה"ל נלחמים עכשיו בעזה. מה שעשו לי זה הכל שטויות, יש לי עור של פיל אבל כואב לי בשביל האנשים האחרים. 0:1 קטן ומתוק זה בשביל כל עם ישראל".

בהודעת המשטרה נאמר כי במהלך המשחק "הועלה לרשת תיעוד המעלה חשד לקיומה של עבירה פלילית בעבירות האמורות ובהתאם הורה מפקד המחוז לפתוח בחקירת הנסיבות. בתום איסוף כלל הממצאים, לרבות אמצעי תיעוד ולאחריה גיבוש תשתית ראייתית ראשונית, יועברו החומרים לבחינת הפרקליטות כנדרש".