מרוץ עמיצור להנצחתו של קורבן טבח הספורטאים במינכן  צילום: באדיבות המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט

המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט קיים את המרוץ המסורתי לזכרו של עמיצור שפירא ז"ל, שנרצח בטבח י"א הספורטאים באולימפיאדת מינכן

המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט קיים היום (שלישי) בפעם ה־50 את המרוץ המסורתי, מרוץ עמיצור להנצחתו של עמיצור שפירא ז"ל, מאמן אתלטיקה של נבחרת ישראל ומורה לאתלטיקה במכללה האקדמית בווינגייט (כיום קמפוס וינגייט של המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט), שנרצח בטבח 11 הספורטאים באולימפיאדת מינכן 1972.
על רקע המלחמה בישראל והמתיחות הביטחונית, משרד התרבות והספורט הגדיל את תקציב אבטחת המשלחת הישראלית לאולימפיאדת פריז 2024 באופן משמעותי לצורך שמירה על הספורטאיות והספורטאים של נבחרת ישראל.
בטקס מיוחד שנערך לפני הזנקת המרוץ נשאו דברים פרופ' רוני לידור, נשיא המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט, יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל, ויקו חדד, יו"ר הנהלת אס"א, ושושנה שפירא, אלמנתו של עמיצור לצד בני משפחתו, ילדיו ונכדיו. עוד כיבדו בנוכחותם בטקס, גילי לוסטינג, מנכ"ל הוועד האולימפי, האצנית אסתר רוט שחמורוב, שמאמנה במשחקים האולימפיים במינכן היה עמיצור שפירא ז״ל. רוט שחמורוב הדליקה את לפיד ההזנקה המסורתי.
שושנה שפירא, אלמנתו של עמיצור שפירא ז"ל נשאה דברים בטקס ואמרה, אנו מתכנסים כאן היום בפעם החמישים ומרכינים ראש לזכרו של עמיצור היקר. עמיצור היה פורץ דרך, ממייסדי הדרך. חתר מטבעו למצוינות. המוטו שלו היה ‘כי התמדה, היא אם כל הצלחה.
עמיצור הקדיש לעבודתו את מלוא חייו ובדרכו הצנועה גרף עשרות תעודות הוקרה ואף הרחיב את כישוריו בהשתלמויות ברחבי אירופה. עבודתו כמורה במכללת וינגייט הסבו לו כבוד רב ללא ספק.
משפחתי וקרוביי מאז ועד היום כואבים את לכתו של האיש הדגול שהספיק בארבעה עשורים בחייו את הבלתי ייאמן. שירת חייו הופסקה באמצע.
הוא הספיק לעשות את הלא יאומן ולפרוץ דרך, יהי זכרו ברוך ולעולם נזכור ולא נשכח את עמיצור״

חדשות ספורט - מרוץ עמיצור להנצחתו של קורבן טבח הספורטאים במינכן 

מימין:: פרופ׳ רוני לידור, נשיא המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט, האצנית אסתר רוט שחמורוב, שושנה, אלמנתו של עמיצור שפירא ז״ל, יעל ארד, יו״ר הועד האולימפי הישראלי, גילי לוסטיג, מנכ״ל הוועד האולימפי בישראל

רוני לידור, נשיא המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט: "כחלק מהשמירה שלנו על שגרה ופעילות בתקופה הנוכחית, ולקראת המשחקים האולימפיים בפריז קיימנו הבוקר את המרוץ לזכרו של עמיצור שפירא ז"ל, מחללי מינכן 1972. זו הפעם ה־50 שאנו מארגנים את המרוץ והשנה הקדשנו אותו לזכרם של הנופלים והנרצחים במלחמת חרבות ברזל, בתקווה לחזרתם המהירה של החטופות והחטופים ולהחלמתם המהירה של כל נפגעי המלחמה – בגוף ובנפש."

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל: "עמיצור שפירא ז"ל היה מאמן כריזמטי ומוכשר, שהעמיד דורות של ספורטאים מצטיינים בתקופה שבה לא הייתה מערכת משוכללת כפי שיש כיום. הוא גם טיפח את אחת מגדולות הספורטאיות בישראל, אסתר רוט שחמורוב, והביא אותה להישגים עולמיים חסרי תקדים. עמיצור ז"ל נרצח יחד עם עשרה מחבריו והותיר חלל גדול בלב כולם. יותר מ־50 שנה אחרי הטבח הנורא באולימפיאדת מינכן 1972 התחוור לכולנו שמפלצות האדם מארגון ספטמבר השחור התחלפו באלו של חמאס, דבר שמחדד כל כך את החשיבות של יכולתה של מדינת ישראל להגן על אזרחיה בארץ ומחוצה לה. עוד 108 ימים ייפתחו המשחקים האולימפיים ה־33 בפריז ודגל ישראל יתנוסס שם למורשתם ולזכרם של י"א חללי מינכן."
במרוץ השתתפו סטודנטיות וסטודנטים לחינוך גופני מקמפוס וינגייט, חברות וחברי סגל אקדמי ומנהלי במרכז האקדמי, ובני משפחתו של עמיצור שפירא ז"ל. במרוץ השתתפו כ -400 רצות ורצים בשני מקצים.
עמיצור שפירא ז"ל נחשב לאחד המאמנים החשובים והמוערכים ביותר באתלטיקה הקלה הישראלית. חניכיו, שאיתם אפשר למנות גם את אסתר רוט שחמורוב, הגיעו להישגים רבים. את שחמורוב הוא אימן במשך שש שנים וליווה אותה כמאמנה האישי למשחקים האולימפיים במינכן.

 

, אבל אני מאמין שאפשר לעשות ממנה לימונדה ואחרי 46 שנים, להביא סוף סוף את הגביע לנתניה".