ענת מאיר גיסין לצעוד נכון: תובנות והמלצות לקראת הצעידה, בצעידה ואחריה ענת מאיר גיסין צילום: אבי שי

ענת מאיר גיסין מאמנת כושר בכירה ומנחת תוכניות כושר בטלויזיה, כותבת על צעידה, על חשיבותה, ונותנת לנו תובנות והמלצות לצעידה נכונה

יותר ויותר אנשים מאמצים את פעילות הצעידה ומבינים את חשיבותה. הצעידה היא פעילות גופנית המתאימה לכולנו.

הצעידה מסיעת לנו לפתח כושר גופני בהדרגה ולשמור עליו, מעלה את הדופק ומפתחת סיבולת לב ריאה, מסייעת בשריפת שומנים ומחזקת לנו את שרירי הגוף. למעשה כל השרירים לוקחים חלק: שרירי הרגליים כמובן בטן וגב ואפילו חלק גוף עליון- ניתן לשלב משקוליות יד 1 קג בזמן הצעדה למי שמעונין.הצעדה מסיעת לנו לשיפור מצב הרוח, אנשים שמסיימים שעה צעידה באויר החופשי מרגישים נפלא! כל אחד יכול לבצע צעידה בזמנו החופשי - בוקר, ערב ללא מיגבלות והתחיבויות לזמנים קבועים של שיעורי כושר מוכתבים מראש, כמובן שצעידה בזוגות גם מוסיפה לנו את הגוון החברתי ואפילו נותנת זמן איכות לזוגות לשוחח ואולי לפתור בעיות.

מספר המלצות שחשוב להקפיד עליהן על מנת לצעוד בריא ובטוח לאורך זמן:

הקפידו על נעלי ספורט נוחות ובולמות זעזועים,
מומלץ להשתמש בזמן הצעידה בבגדי ספורט נוחים וסופגי זיעה
צעידה מומלצת בשעות הבוקר המוקדמות כאשר לא חם מידי, במיוחד בימים חמים אלו או בשעות הערב, לצעידה בבוקר יש אפקט רב יותר גם מבחינה נפשית: אנו מרגישים יותר נינוחים רגועים וחיוניים למשך כל היום!
יש להקפיד על משקפי שמש, מקדם הגנה, כובע או מצחייה, במיוחד לצועדים בשעה חמה יותר.
יש להקפיד לשתות לפני ואחרי הצעידה. בזמן הצעידה לא חייבים לשתות, במיוחד אם זמן הצעידה שלנו היא בין 45 דקות לשעה שזה גם הזמן המומלץ! שתייה מוגברת לא הכרחית.
ניתן להגביר את הקצב מידי פעם לפי גבול היכולת ולא להגזים, למי שיכול ניתן לשלב ריצה קלה תוך כדי צעידה, באמצע הצעידה ובסופה. קצב וזמן שילוב הריצה הקלה תלוי באופן אישי בכל אחד ואחת, יש לישמע לגוף, לא להגזים ולעבוד בהדרגתיות.
שילוב עליות בצעידה הוא מצוין! העלייה מעלה לנו את הדופק, מפתחת את הכושר ומשפרת אותו, עוזרת בשריפת קלוריות וכמובן מאתגרת אותנו ומוסיפה עינין למסלול. יש להקפיד גם כאן על הדרגתיות וכמובן, שוב להשמע לגוף ולא להגזים. מידתיות! זו מילת המפתח.
בזמן הצעידה ניתן לשלב עבודת ידיים. עבודת הידיים יכולה להתבצע עם משקוליות במשקל 1 ק"ג, עבודת הידים מגוונת ומעלה את הכושר. כאשר מספר איברים בפעילות, אנו שורפים יותר קלוריות ומגבירים את עוצמת הפעילות.
הקפידו לבצע חיזוק שרירי רגליים ועבודה על שיווי משקל - פעילות זו יכולה בהמשך להקל על הצעידה וע"י כך ניתן לשפר את הכושר. ישנם אביזרים ביתיים נהדרים שניתן לרכוש (קיימים בחברת אנרגים) "הגאמפר" ו"הפיתה" אביזרים ביתיים נהדרים לעבודה על חלק גוף תחתון, שיווי משקל וכמובן חיזוק שאר שרירי הגוף.


בסוף הצעידה מומלץ לבצע מתיחות והרפיה!
הקפידו לבצע את הצעדה בין 4-5 פעמים בשבוע בין 45 דק לשעה, הגבירו קצב בהתאם ליכולת ואתגרו את המסלול!
צעדו במקום בטוח בצורה נכונה ומבוקרת וכך תוכלו לצעוד למרחקים!

                    

בריאות - לצעוד נכון: תובנות והמלצות לקראת הצעידה, בצעידה ואחריה
הכותבת: ענת גיסין מאיר- מאמנת כושר אישית בכירה ומנחת תוכניות כושר בטלויזיה.

בלוגים נוספים מאת ענת גיסין מאיר

חשיבות התזונה לשמירה על אורח חיים בריא

אימון כושר פרטי להשלת קילוגרמים מיותרים

הכן גופך לקיץ בעזרת אביזר ה"גים סטיק"

המתכון המנצח לגוף חטוב

זה הזמן להסיר את הבטן מהראש