תמונה: 123RF מעבר דירה בנתניה - כל מה שאתם צריכים לדעת תמונה: 123RF

מעבר דירה הוא עניין לא פשוט שרצוף בסיכונים, הוצאות ולחצים. לקראת עונת המעברים החלטנו לכתוב את המדריך למעבר דירה בנתניה שיסייע לכם לצלוח את התהליך בהצלחה, במינימום זמן ובהוצאות מינימליות

תמונה: 123RF

מה כולל מעבר דירה?

מעבר דירה מורכב משלבים מרובים וכדי לצלוח את התהליך חשוב להתייחס לכל חלק ולנהל אותו בדרך המיטבית. באופן כללי מעבר דירה ממוצע מורכב מהשלבים הבאים:
1. אריזת הדירה למעבר.
2. הזמנת חברת הובלות.
3. הכנת הדירה החדשה לכניסה.
4. עזיבה מסודרת של הדירה הישנה.
5. עדכון כתובת בעיריית נתניה.
6. עדכון ספקים אחרים.

אריזת דירה למעבר

האריזה היא התהליך העיקרי מכיוון שהיא אורכת הכי הרבה זמן ביחס לכל השלבים האחרים ובנוסף לכך האופן שבו תארזו את הדירה יכול להשפיע על הזמן שנדרש לכך ואת מידת הסדר (או אי הסדר) שילוו אתכם.
מאחר שזאת משימה ממושכת ומתמשכת חשוב להתחיל בה בעיתוי מוקדם. כמה מוקדם? בדירה ממוצעת של 4 עד 5 חדרים כדאי להתחיל באריזות כבר חודש לפני המעבר ולעשות את זה באופן מדורג כך שמתחילים בפריטים שלא זקוקים להם ומתקדמים לעבר הפריטים החיוניים יותר. באופן הזה חוסר הנוחות תהיה מינימלית.
כדי לארוז את הדירה בנוחות מרבית ובלי עיכובים כדאי להכין מראש מספיק קרטונים להובלה ומעבר דירה אותם ניתן להזמין באינטרנט ולעתים לקבל חלק אצל המובילים.
היינו מוותרים על חיפוש קרטונים באופן עצמאי במרכזי הקניות מהסיבה שהפעולה צורכת הרבה זמן ובסופה לא בטוח שתשיגו את מבוקשכם.
את האריזה יש לבצע באופן מסודר ומתוכנן כך שכל חדר ייארז בקרטונים אחרים תוך רישום מפורט של תכולת הארגזים. הפעולה הפשוטה הזאת תסייע לכם למצוא כל דבר שתזדקקו לו כמו גם לסדר את הדירה החדשה במהירות מקסימלית.

הזמנת מובילים בנתניה

הובלת דירה היא לא עניין של מה בכך וחשוב להזמין מובילים מומלצים. גם כאן כדאי להתחיל חודש לפני המעבר ולהתחיל לקבל הצעות מחיר בדירה עצמה ולא בטלפון מפני שכך תוכלו למנוע הפתעות ואי נעימויות בהמשך.
יש בנתניה הרבה מובילים מומלצים וכל מה שאתם צריכים כדי למצוא אותם הוא לבחון חוות דעת של לקוחות קודמים ולבדוק איך המובילים מתנהלים בדגש על ביקור בדירה וכתיבת חוזה מפורט ומסודר וכן לפי הימצאות של ביטוח משא שמבטח את התכולה שלכם בזמן ההובלה.

הכנת הדירה החדשה לכניסה

ככל שמתקרבים אל המעבר כך צריך לטפל בכל מה שקשור להכנת הדירה החדשה לכניסה שלכם ובכלל זה לנקות אותה, לצבוע את הדירה במידת הצורך ולטפל בכל הליקויים והדברים שדורשים תשומת לב.
מומלץ לקחת לפחות שני ימי חופש כדי להשלים את הסידור של הדירה על הצד הטוב ביותר.

עזיבת הדירה הקיימת

אתם משתוקקים לעבור דירה אך בואו לא נשכח שצריך לפנות ולעזוב את הדירה הישנה באופן מסודר לא פחות.
מעבר לפעולות הבסיסיות כמו ניקיון וצביעה במידת הצורך ולפי מה שמשתקף בחוזה השכירות שלכם, כדאי לסרוק את הדירה עם בעליה ולוודא שהנכס מוחזר במצב תקין וסביר.
זה המקום לסגור את החשבונות בדירה הישנה ולקבל את שטר החוב מבעליה במידה שיש כזה.
בשלב זה כדאי גם לצלם את שעוני החשמל, המים והגז כדי למנוע חיובים עתידיים מיותרים.

עדכון כתובת בעיריית נתניה

שלב חשוב נוסף שצריך לעשות הוא עדכון הכתובת בעיריית נתניה וב'מי נתניה'. וודאו שאין לכם חובות בתשלום הארנונה, המים והביוב ועדכנו את כתובתכם החדשה.
לפני שאתם פונים אל 'מי נתניה' מומלץ למלא טופס בקשה להחלפת צרכנים בנכס, הן עבור הדירה הישנה שעזבתם והן עבור הדירה החדשה שאליה אתם נכנסים.

עדכון ספקים אחרים

מעבר לעדכון הכתובת בעיריית נתניה ובמי נתניה, יש צורך לעדכן ספקים נוספים שנותנים לכם שירות ובכלל זה חברות ביטוח, בנקים, קופות חולים וכו׳.
כמו כן חשוב לעדכן את כתובת המגורים במשרד הפנים. העניין אינו כרוך בעלות ויכול לעתים להתבצע ללא הגעה למשרד הפנים. מומלץ לקרוא את ההסבר להליך שינוי כתובת במשרד הפנים לפני שמתחילים בכך.