תמונה | depositphotos הרכב שלכם עבר תאונה? כל הסיבות לפנות לפירוק רכבים תמונה | depositphotos

תאונות הדרכים בישראל ובעולם כולו גובות קורבנות במהירות הבזק ובכל שנה יש כאן מאות אלפי הרוגים. מצד אחד, יש כל כך הרבה סיבות שיכולות להוביל אותנו למצב של תאונה בין זה העובדה שהתקציבים להשקעה במניעתן של התאונות נמוכים בהשוואה למדינות אחרות בעולם ובין אם משום שיש יותר ויותר כלי תחבורה קטנים וממונעים

תמונה | depositphotos

מצד שני, כן נעשים מאמצים לעלות את המודעות בנושא, כן יש פרסומות בכל מקום, כן יש נוכחות של פקחים שנותנים דוחות וכן נסללים שבילים מסודרים - הכל במטרה להקטין את מניין ההרוגים. יחד עם זאת, יש גם לא מעט מאיתנו שמעורבים בתאונה ולמזלם יצאו בנס מהמאורע המפחיד הזה. הרכב? פחות.

איך מוגדר רכב בתור ”טוטאלוס“?

אין כמעט נהג בישראל שלא שמע את המושג ”טוטאלוס“. אמנם לא מדובר בנושא הכי פופולארי וגם לא הכי אטרקטיבי, אבל כן חשוב להבין מה זה ומה המושג הזה אומר. אז ההגדרה לרכב טוטאלוס היא כאשר הנזק שנוצר לרכב גדול משישים אחוזים מהערך של הרכב. במצב כזה לא ישתלם לתקן את הרכב במוסך ואז בעל הרכב שעבר את התאונה, לרוב יפנה למגרש קונה רכבים לפירוק בנתניה. לא רק שהרכב לא ראוי כבר לנסיעה בטוחה, אלא במצבים כאלה של רכבים שעברו תאונה ומוגדרים טוטאלוס, הרישיון של הרכב עובר לטיפול של משרד התחבורה ואת הרכב מעבירים לחברת הביטוח. מה החברה עושה? מעבירה את הרכב לפירוק. בשלב זה גם הפוליסה של הביטוח המקיף מופעלת ואז מי שעבר את התאונה יקבל פיצוי בגובה של שווי הרכב.

מושג נוסף ששווה להכיר

יש מושג נוסף בתחום רכבים הרוסים שיצאו מכלל שימוש והוא אובדן להלכה. המושג הזה קצת בתוך תחום אפור. מצב שבו הנזק שנגרם לרכב עולה על חמישים אחוזים מהערך שלו, אבל לא עולה על שישים אחוזים. במידה וחברת הביטוח מכריזה על רכב בתור אובדן להלכה, המבוטח יכול למכור את החלקים של הרכב לסוחר פירוק רכבים ואז חברת הביטוח חייבת לפצות אותה בשאר הסכום. התהליך הזה נעשה בעצם במקום לשלוח את הרכב למוסך ולתקן אותו. זה פשוט יותר משתלם. מה שאפשר לעשות כדי להגיע להחלטה הנכונה הוא להתייעץ עם חברת הביטוח שלכם, זאת בהתאם לנזקים שנגרמו לרכב ואז להבין כמה כסף אפשר לקבל עבור חלקי החילוף ומה הסכום שתקבלו מהחברה עצמה אחרי התיקון. בשונה מרכב המוגדר טוטאלוס, רכב שמוגדר אובדן להלכה מאפשר לבעל הרכב יותר מרחב לתמרון. בכל אופן, אם אתם לא רוצים להתעסק עם הדבר הזה יותר מדי, הרבה פעמים מגרש לפירוק רכבים הוא פתרון מעולה. 

רוצים לקבל מידע נוסף על פירוק רכבים מקצועי? עם ניסיון של שנים בתחום, ניר המהיר פירוק רכב הוא המגרש שלכם לפירוק רכבים! בין אם הרכב שלכם עבר תאונה ובין אם אתם פשוט לא יכולים יותר לראות את המוסכניק שלכם, יכול מאוד להיות שהרכב שלכם מתאים לפירוק רכבים ויפתור לכם את כל הבעיות. כל שנותר לכם לעשות, הוא להשאיר את הפרטים שלכם אצלנו באתר ונשמח לחזור אליכם במהירות עם מענה מלא על כל השאלות.