על פי יועצי השינה של סוויס סיסטם קיים קשר בין שינה לספורט ובריאות. באופן כללי, שינה נתפסה כדרישה לשמירה על תפקוד אנושי מיטבי. במובן זה, הקשר בין שינה לספורט אינו מוטל בספק 

סוויס סיסטם

תמונה : מיטה של סוויס סיסטם (יח"צ) 

ליתר דיוק, ישנן שלוש דרכים בהן שינה יכולה להשפיע על ביצועי ספורט, שימו לב וקראו את חוות הדעת של חברת סוויס סיסטם בנושא. הראשון הוא על ידי הגדלת זמן התאוששות השרירים. הסיבה לכך היא שהשלב העמוק ביותר בשינה מקדם שחרור הורמון גדילה שעוזר לפרק את רקמת השריר כך שניתן לתקן אותה מהר יותר. הדרך השנייה שבה שינה משפיעה על ביצועי ספורט היא על ידי שיפור ריכוז וקשב במהלך היום. זה מקל על ספורטאים להתמקד בספורט שלהם עם פחות הסחות דעת או ירידה בריכוז במהלך אימון או תחרות. שלישית, שינה מועטה מדי עלולה להוביל לירידה ברמות המוטיבציה לפעילות גופנית ולפחות נסיעות בחוץ לצורך פעילות גופנית, מה שעלול להוביל בסופו של דבר לעלייה במשקל או להשמנה.

הקשר בין שינה לספורט מובא על ידי יועצי השינה של סוויס סיסטם

שינה היא היבט מכריע בחייו של האדם, והיא חיונית לבריאותנו הפיזית והנפשית. על מנת להגיע לאורח חיים בריא, עלינו לשמור על איזון של אכילה נכונה ופעילות גופנית תוך שינה מספקת.
ספורטאים רבים מזניחים את השינה ובוחרים לא לישון יותר מ-8 שעות בלילה אחד. עם זאת, הוכח שיש לכך השפעות שליליות על בריאותם הפיזית והנפשית. חוסר שינה עלול להוביל לעצבנות מוגברת, ירידה בתפקוד הקוגניטיבי, פגיעה במיומנויות מוטוריות, האטת זמני תגובה, ירידה בביצועי ספורט ואפילו דיכאון.
ה-NFL (ליגת הפוטבול האמריקאית) הגבירה את המאמצים שלה להבטיח ששחקנים יקבלו מספיק מנוחה על ידי הטמעת כללים מחמירים יותר לגבי משך הזמן שמותר להם לעלות על המגרש במהלך משחקים. שחקני NFL נדרשים כעת להישאר מחוץ למגרש בימים שלאחר יום המשחק שלהם או
לעתים קרובות ספורטאים משבשים את שנתם על ידי אימונים בלילה, סיורים, בילויים או נסיעות תכופות. הם נוטים יותר לסבול מנדודי שינה, המתאפיינים בקשיי הירדמות או שמירה על שינה. כתוצאה מכך, הם נוטים יותר לסבול מריכוז ירוד ועייפות במהלך היום. מחקרים הראו ששיבושים אלו בשינה עלולים להזיק לביצועים של ספורטאים על המגרש באימונים או במשחקים עצמם.

הקשר בין שינה לבריאות

יועצי השינה של סוויס סיסטם נותנים חוות דעת כי שינה היא חלק חיוני מחיי היומיום שלנו שאינו מקבל מספיק תשומת לב או חשיבות. זה הזמן שבו הגוף שלנו מקבל מנוחה ונטען ליום הבא. חוסר שינה יכול להשפיע לרעה על הבריאות שלך במובנים רבים, למשל, זה יכול להגביר את הסיכון שלך לפתח מחלות כרוניות כמו לחץ דם גבוה, סוכרת, השמנת יתר ודיכאון.
אנחנו כבר יודעים שאיכות השינה קשורה לרווחה גופנית ונפשית. עבור כל שעת שינה שאבדה בלילה, ישנה סבירות מוגברת של 15% לפתח סוכרת מסוג 2 ו-10% עלייה בסבירות ליתר לחץ דם. הוכח שחוסר שינה תורם להשמנה מאחר שהוא מגביר את רמות הרעב ומפחית את הוצאת האנרגיה למנוחה (REE)
שינה חשובה לבריאות טובה. זה עוזר לווסת מערכות גופניות רבות, כולל מערכת החיסון שלך, היכולת שלך להחלים לאחר פציעה ותפקוד חילוף החומרים שלך. שנת לילה טובה יכולה לגרום לך להיות ערני יותר במהלך היום ללא צורך בקפאין או בחומרים ממריצים אחרים. זה גם יכול לעזור לך להרגיש טוב יותר מבחינה רגשית ונפשית כי זה מקל על מתח.
איכות שינה ירודה קשורה למספר תוצאות בריאותיות שליליות, כולל סיכון מוגבר למחלות כרוניות כמו סוכרת ומחלות לב וכלי דם. בעיות בריאות אחרות שנקשרו לאיכות שינה ירודה כוללות עלייה במשקל, דיכאון, סיכון מוגבר לפציעות בעבודה או בדרכים, ירידה בימי בריאות הנפש בעבודה עקב היעדרות הקשורה ללחץ ממקום העבודה, ירידה בביצועים בבית הספר או ביום. משימות הדורשות תשומת לב לפרטים

אין להכחיש את הקשר בין שינה לבריאות. כולנו יודעים שאנחנו צריכים לישון מספיק כדי להיות בריאים, אבל לא תמיד קל לתעדף שינה ולוותר על היבטים אחרים בחיינו. עיין במאמר למטה לקבלת כמה טיפים כיצד להשיג אורח חיים בריא יותר על ידי השינה הנכונה בכל לילה.
כולנו יודעים שאנחנו צריכים לישון מספיק, אבל לא תמיד קל לנו לתעדף שינה ולוותר על היבטים אחרים בחיינו. אבל מה אם אני אגיד לך שעל ידי שינה נכונה, אתה באמת יכול לשפר את הבריאות שלך? עיין במאמר זה לקבלת טיפים מועילים נוספים כיצד להשיג אורח חיים בריא יותר על ידי מנוחה בכמות הנכונה בכל לילה!
חברת סוויס סיסטם הייתה נותנת החסות של הספורטאים הישראלים באולימפיאדה של שנת 2020-2021