תמונה | freepik הקשר בין אוטוסטרדת תנועה לבין קידום העסק באינטרנט תמונה | freepik

אוטוסטרדה של האינטרנט עוברת תנועה מטורפת של גולשים, של לידים פוטנציאליים לעסק שלך. בשונה מהכבישים והמחלפים בישראל, אין בעיה של צפיפות ואין בעיה של תחבורה ציבורית, יש אבל אתגר אחר – והוא לנסות לבלוט בתוך כל התנועה הזו. איך אתם והעסק שלכם "תהיו" הרמזור האדום או תמרור העצור של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם

תמונה | freepik

איך אפשר בים המידע הזה לבלוט? אם כן, לפי חברת "אגרסיב מרקטינג" בראשותו של מומחה השיווק גיא טל, התשובה היא פשוטה – גרילה. מלחמה קטנה. בעזרת יצירתיות ויכולת לחשוב מחוץ לקופסא.
"כולנו מכירים את הדרכים הבנאליות של שיווק בדיגיטל היום", מציין גיא בראיון לעיתון "השבוע בנתניה", "פעולות כמו הקמת דף נחיתה ובעזרת קמפיין תנועה של פייסבוק או גוגל, להביא תנועה לדף הזה ולנסות להמיר את אותם גולשים. אבל יש עוד כלים טכנולוגיים שאפשר להשתמש בהם, כלים טקטיים אם תרצו".

מה הם אותם "כלים טכנולוגיים או כלים טקטיים"?

אחד הכלים הוא להתארח באתרי חדשות או אתרי תוכן ייעודי לתחום העניין שלכם, זה יכול להיות כחלק מקידום אורגני של העסק שלכם וגם להשתמש בצ'ט בוט שידבר אליכם ויציע ללקוחות שלכם את השירות או המוצר שלכם. יש כלים נוספים כמובן אך לא בכולם אפשר להשתמש ולא בהכרח מתאימים לכל עסק. בסופו של דבר אנו בחברת 'אגרסיב מרקטינג' תופרים עבורכם את החבילה המתאימה והנכונה לכם.

מפעל צינורות, אפשר לשווק?

האם בעלי עסקים נועדו לשווק עצמם רק בעזרת גוגל ופייסבוק?
שאלה מעולה. אין ספק שמנוע החיפוש של גוגל, השותפים איתם הוא עובד, הרשת החברתית פייסבוק עם יכולת הפילוח המדויקת שלה – שני אלה בלבד יכולים לספק חשיפה ותנועה עבור בעלי עסקים. אבל בכל הנוגע לקידום באינטרנט, ערוצי השיווק שעומדים לרשותם היא רחבה ועצומה ויתרה מזאת, היכולת האמיתית לשווק את העסק מתמקדת ב"איך" ולא ב"מה". כלומר, איך הכי נכון להגיע ללקוחות שלכם ולא בהכרח באמצעות פייסבוק וגוגל באופן אוטומטי.

אילו אופציות קיימות היום עבור מי שרוצה לשווק את העסק שלו באינטרנט?

האופציות הן רבות, אני אציין חלק מערוצי השיווק שאולי עסקים רבים פחות משתמשים: אימייל מרקטינג (רשימות תפוצה), קידום ממומן בלינקד אין, קניית מאמרים באתרי חדשות וקידומם באמצעות המדיה של אותה חברה (אנחנו קוראים לזה גם יח"צ דיגיטלי), הפצה באמצעות וואטסאפ ושילוב בוט, אפילאציה (תכנית שיווק שותפים), שת"פים, שימוש באוטומציה, טיק טוק, פרסום און ליין משולב עם אוף ליין, פרסום ממומן בטוויטר, רובוט אינסטה (וגם בעוד רשתות חברתיות), פרסום בפינטרסט, הקמת מחשבון ייעודי (למשל מחשבון משכנתא) ועוד ועוד ערוצי שיווק שהם בגדר גרילה.

מפעל שמייצר צינורות פלדה לתעשייה, האם אתה יכול לשווק?

תאורטית כן, אפשר לשווק הכול גם באינטרנט. עסק מסוג זה שציינת עובד מול עסקים (B2B), לכן לעסק כזה נציע לפרסם באמצעות רשימת תפוצה בוואטסאפ או במייל, נציע כמובן לפתוח אתר אינטרנט או דף נחיתה, נשלב את אמצעי המדיה המסורתיים כמו מגזין / עיתון מקומי מודפס, נעשה קמפיין ממומן בגוגל אדס (Ads).
"שם המשחק עבור כל עסק, בין אם הוא עסק פיזי או וירטאולי - הוא תנועה. עסק צריך תנועה כמו שבנאדם צריך חמצן. כל הזמן. תנועה קיימת ותנועה מתחדשת. המטרה שלכם (וגם שלנו) היא לייצר לכם את אותה תנועה. רלוונטית ככל שתהיה, קרה או חמה (ראו בהמשך), תנועה. והאתגר שלנו, בעידן רווי המידע שאנו נמצאים בו, הוא בעזרת כלים טקטיים והקמפיין הנכון – לייצר לכם את אותה תנועה", מסביר גיא

מה אתה עונה למי ששואל אותך "תוך כמה זמן תביא לי תוצאות" או "אני רוצה תוצאות מחר"?

בכל פעולת שיווק בדיגיטל שנעשה נצטרך "להעביר" את לקוחותינו במסע, באמצעות סיפור, תמונה, וידאו, משפיען או כל פעולה יצירתית אחרת. מסע שמתחיל בלהכיר אתכם ואת המותג שלכם, לגורם לו למצוא חן ולהרגיש אהדה/סימפתיה כלפי המותג שלכם ובסופו של דבר לסמוך עליכם ולרכוש מכם את השירות או המוצר שאתם מציעים.
תהליך כזה לוקח זמן, אפשר כמובן לקצר תהליך ולנסות לייצר לכם מתעניינים במסגרת זמן קצרה אך תצטרכו לקחת בחשבון שאותם לקוחות, ברובם או בחלקם, יישארו "קרים" כמו שהם היו כשניגשנו אליהם.
אנו דוגלים בשיטה שאומרת שהכול כשר. בין אם הלקוחות שיגיעו אליכם כתוצאה מקמפיין כזה או אחר "קרים" או בטח ובטח כשהם "חמים" – הם ייתקבלו בברכה ואתם, בצד שלכם, תעשו את המקסימום מצידכם כדי למכור להם.

איך בעל עסק עכשיו יוצר לעצמו עכשיו אסטרטגיית שיווק?

הוא יכול לעשות זאת כמובן בעצמו אך לא נמליץ על כך אלא אם כן יעברו הכשרה כלשהי. אולי עכשיו בעקבות הכתבה הזו, אחרי שהם ייחשפו לערוצי תקשורת נוספים ולאפשרות שיש להם לפרסם גם שם – אולי אז הם יוכלו לבצע זאת באופן עצמאי. אם אתם מסתפקים בכתבה זו – מעולה, שיהיה לכם בהצלחה! אך ההמלצה שלנו היא ללכת על איש מקצוע בתחום של קידום באינטרנט.
אנחנו בכל אופן, נשמח לקחת אתכם קדימה בשיווק העסק שלכם
צוות אגרסיב מרקטינג

מוזמנים לפנות אלינו באתר או להשאיר לנו הודעה ונחזור אליכם 054-7872979