צילום: 123rf כללים לצביעת דירות בנתניה שאתם חייבים להכיר צילום: 123rf

צביעת דירה היא פעולה נפוצה שרבים מבצעים אותה על בסיס תקופתי ותופשים אותה כמשהו פשוט למדי. יחד עם זאת רבים גם עושים טעויות. לא משנה אם אתם צובעים את הבית לבד או מזמינים צבעי מקצועי, יש כמה עקרונות שחשוב להקפיד עליהם ושיבטיחו לכם תוצאות מעולות לאורך זמן


צילום: 123rf

בוחרים צבעי מומלץ

צביעת דירה בנתניה חייבת להתבצע לפי כללים ברורים שמתייחסים לסוג הצבע ואופן הצביעה. לכן חשוב להזמין צבעי מומלץ ולא ליפול על חאפר שרק רוצה לסיים את העבודה כמה שיותר מהר.
איך עושים את זה? קודם כל מדברים עם חברים או בני משפחה, יש מצב שהם יוכלו לקשר אתכם עם צבעי מוכר שהם סומכים עליו וככה אתם תוכלו להרגיש הרבה יותר רגועים.
אם אין לכם המלצות ממכרים, אתם צריכים לחפש צבעי עם המלצות טובות. ודאו שהביקורות הללו אמינות ואפילו נסו לדבר עם לקוחות קודמים של הצבעי, רק כך תוכלו לקבל איזה שהוא מושג על האיכות, המקצועיות ורמת הגימור.

צבעי מנוסה

המלצות זה יפה וחשוב, אבל בסוף אתם צריכים להזמין אליכם הביתה צבעי מנוסה שיודע את העבודה. מה זה אומר מנוסה? בטח לא צבעי שאתמול התחיל לצבוע דירות ועדיין לא ביצע שום עבודה משמעותית. כשאתם יוצרים קשר עם הצבעי שאלו אותו מה הניסיון שלה בתחום, אילו עבודות הוא מבצע והכי חשוב – איך הוא צובע ומה הוא נותן לכם. האם השירות כולל צבע איכותי? מה לגבי ניקיון הדירה בסיום – האם הצבעי מנקה אותה? והאם הוא צובע את הקירות בשתי שכבות.

לכל עבודה יש מחיר

כמו בכל תחום אחר, גם בתחום צביעת הדירות בנתניה יש מחיר לכל עבודה. כנסו למחירון עבודות צבע ובדקו כמה מקובל לגבות על צביעת דירה כמו שלכם. יש לא מעט אלמנטים שעשויים לייקר את העבודה שנתמקד בהם בהמשך ואתם צריכים להכיר אותם כדי לא להיות מופתעים מהמחיר. רק אחרי שאתם יודעים מה טווח המחירים המקובל ניתן יהיה להתקדם לשלב הצעות המחיר.

אז מה עשוי לייקר את העבודה? צביעת תקרה לא כלולה במחיר ואתם תצטרכו לשלם עליה בנפרד. בנוסף, אם הקירות במצב לא טוב ובעל המקצוע יצטרך לבצע המון תיקונים, גם זה ייקר את העבודה. צריכים צביעה אומנותית? קחו בחשבון שזה לא כלול במחיר.

קבלו מספר הצעות מחיר

הצעת המחיר שאתם מקבלים צריכה לכלול את כל הפרטים שקשורים בעבודה. את סוג הצביעה, החומרים שבהם הצבעי ישתמש, את לוחות הזמנים, האחריות, פריסת התשלומים ועוד. הצעת המחיר צריכה להיות ברורה ואתם לא צריכים לשפשף עיניים ולנחש מה כתוב בה. אם זה המצב, אל תסגרו עם בעל המקצוע.
בכל אופן, בחרו בהצעת המחיר הכי משתלמת ואל תשכחו לבדוק אם היא כוללת את המע"מ. כבר שמענו על מספיק מקרים של אי הבנות בין לקוחות לבעלי מקצוע על הנושא הזה, ודאו זאת מראש. אם המחיר שאתם מקבלים מהצבעי גבוה יותר מהמחיר שבדקתם במחירון, זה הזמן לשאול למה. יתכן והפער מוצדק, אך יתכן בהחלט גם שלא.

צביעת דירה בנתניה - מה זה כולל?

מעבר לעבודת הצביעה עצמה, יש עוד המון אלמנטים שהמחיר אמור לכלול בתוכו. אחד מהם זה שלב ההכנה לצביעה.
בשלב הזה הצבעי יצטרך להסיר מהקיר את התמונות, הטלוויזיות, הדיבלים והמסמרים, הם יפריעו לא לבצע את העבודה כמו שצריך.
בשלב הבא הצבעי יכין את הדירה לצביעה עצמה, ירחיק רהיטים מהקיר ויכסה אותם על מנת שלא יתלכלכו. כמו כן, הוא יכסה את הרצפה באמצעות יריעת ניילון על מנת להתמודד כמה שפחות עם כתמי צבע קשים בתום העבודה. הוא יצטרך להכין את הקיר, לסתום את החורים, לשייף היכן שצרים ולתקן את הסדקים. שימו לב, לא הזמנתם שיפוצניק, הזמנתם צבעי ולכן הוא צריך לבצע תיקונים סטנדרטיים בלבד. יש לכם רטיבות או עובש בקירות? הוא לא אמור להתעסק עם זה במסגרת צביעת דירה סטנדרטית.
רק לאחר מכן הצבעי יבצע את צביעת הדירה, ברוב המקרים באמצעות צבע אקרילי שנחשב לצבע האיכותי ביותר כיום. הוא יישם שכבה אחת, ימתין לייבוש מלא ורק לאחר מכן יישם שכבה שנייה, זה נקרא בשפה המקצועית צביעה בשתי ידיים.

קבלו כמה טיפים חשובים

סוגרים עם צבעי בנתניה? אל תשלמו לו את כל הסכום מראש. חלקו את הפרויקט לשלושה תשלומים ואת התשלום האחרון תעבירו לו רק בתום העבודה, כשאתם מרוצים מהשירות. בנוסף, בדקו אם יש אחריות על העבודה. לא כל הצבעים נותנים אחריות, יש כאלה שנותנים אחריות של שנה ויש כאלה של כמה חודשים.
כותב המדריך הוא יוסי סילבס צבעי בנתניה והסביבה.