שנת שמיטה  "עלינו להוקיר את התודה לחקלאים הצדיקים שלנו" שנת שמיטה 

לקראת שנת השמיטה הקרובה נערך כנס הסברה לתושבי העיר נתניה, הרב דוד חי הכהן: "כמה עלינו להוקיר טובה ליהודים הנאחזים בארץ" 

שנת שמיטה 

אירוע הכנה לקראת שנת השמיטה נערך ביום חמישי האחרון בבית הכנסת דביר קודשו בנתניה, האירוע שנערך על ידי ארגון "אוצר הארץ" נועד להביא לידיעת הקהל הרחב את הלכות השמיטה ואת דרכי ההתנהלות האפשריים בשנה זו.
לאירוע אליו הגיעו עשרות משתתפים הגיעו בהם גם רב העיר נתניה, הרב קלמן בר. ראש ישיבת אורות ישראל בבת ים, הרב דוד חי הכהן. ראש מכון התורה והארץ, הרב יהודה עמיחי. ואליעזר ברט מארגון אוצר הארץ. הכנס נערך במסגרת סדרת מפגשים מטעם ארגון אוצר הארץ על מנת להביא לעם ישראל את דבר השמיטה. בארגון, שזו שנת השמיטה השלישית לפעילותו, מציעים לקהל הרחב מבחר פתרונות כיצד לרכוש ירקות ופירות בשנה זו בצורה הקלה והמהודרת ביותר.
הרב דוד חי הכהן אמר לבאי הכינוס: "כמה עלינו להוקיר טובה ליהודים הנאחזים בארץ, כמה הם אוהבים את עם ישראל, כמה הם נאחזים בארץ, אנחנו יודעים כמה מסוכנת מכירה של קרקע, של בית בארץ ישראל, יש בה איסור של "לא חחנם" מפורש. ועלינו להוקיר את התודה לחקלאים הצדיקים שלנו שמתאמצים ומוסרים נפש למען השמיטה בארץ ישראל. יישר כוח לאנשי אוצר הארץ על העשייה המביאה את מצוות השמיטה לכל בית בישראל.
"אנו נמצאים כעת בתקופת בין המיצרים" אומר אליעזר ברטמארגון אוצר הארץ, "תקופת הגלות והחורבן. התורה מסבירה לנו כי הסיבה העיקרית לגלות היא אי שמירת שנת השמיטה, 'ואתם, בארץ אויביכם אז תשבת הארץ, והרצת את-שבתותיה' נאמר בפרשת בחוקותי. דווקא בתקופה זו עלינו לנסות ולהביא את הגאולה על ידי התחברות למיזם העוזר לשומרי השביעית. אני מזמין את כלל הציבור להצטרף למיזם אוצר הארץ ולחזק את ידי החקלאים גיבורי הכוח.