אילוסטרציה | fotolia  טיפים לנפגעי תאונת דרכים כדי לקבל פיצויים אילוסטרציה | fotolia

 מה צריך לעשות במקרה שנפגעתם בתאונת דרכים ,על מנת לקבל פיצויים?

אילוסטרציה | fotolia 

לכל אחד מאיתנו יש בחייו לא מעט נקודות אל-חזור, נקודות שברגע שאירעו, חייו שוב לא ישובו להיות כפי שהיו בעבר. לעיתים, המדובר באירועים משמחים (כמו התאהבות או לידת ילד), אבל בחלק גדול מהמקרים, האירועים הללו הם אכן מטלטלים ומשני חיים, אבל הם אינם שמחים. תאונת דרכים היא אירוע מסוג כזה, שכן יש לה לא מעט השפעות מרחיקות לכת על חיינו וחיי הסובבים אותנו, מהבחינה הנפשית, מהבחינה הפיזית (התפקוד בחיי היומיום), וכן, בואו נהיה כנים - גם מהבחינה הפיננסית. זאת מאחר ובנוסף להוצאות שנגרמות ישירות כתוצאה מהפגיעה בתאונת דרכים (טיפולים, רופאים מומחים, אבחנות מקצועיות, ציוד מתאים), לרוב, תאונות דרכים גם גורמות להגבלה ביכולת העבודה ואף להשבתה לגמרי. כלומר - בזמן שההוצאות עולות, ההכנסות יורדות. קבלת פיצוי מהגוף המתאים עשויה להקל, ולו במעט, על הקושי בסיטואציה.

אם כן, מה צריך לעשות במקרה שנפגעתם בתאונת דרכים?

הטיפ הראשון והחשוב מכל הוא ליווי וייעוץ של עורך דין נזקי גוף, כבר בשלב מוקדם ככל האפשר. לעורך דין המתמחה בתחום יש לא מעט ניסיון וידע שיאפשרו לו להנחות אתכם להתנהלות הנכונה, ספציפית, לתאונת הדרכים שאליה נקלעתם.

הטיפ השני נוגע לתיעוד. תעדו בקפדנות כל דבר, החל מרגע קרות התאונה - עדי ראיה (שמות ומספרי טלפון), צילומים ממקום קרות התאונה (כמה שיותר ומזוויות שונות) וכל מה שיכול לעלות על דעתכם. זיכרו - כל פרט שתתעדו מגדיל את הסיכוי שלכם למצות את מלוא זכותכם לקבלת פיצוי מהגוף הנכון.

הטיפ השלישי נוגע לקבלת טיפול רפואי. מובן מאליו כי על כל פגיעה או פציעה המתרחשות במסגרת תאונות דרכים להיבדק במסגרת רפואית המתאימה - בית חולים או קופת חולים. חשוב לדעת, כי חומרתן של חלק גדול מהפגיעות מתגלה רק שעות או ימים לאחר קרות התאונה. אם לא תדאגו להגיע לטיפול מיד לאחר קרות התאונה (וגם תדאגו לתעד זאת), במקרה שהעניין יגיע לכלל תביעת פיצויים בגין תאונת הדרכים, לעורכי הדין של הנתבע/ת יהיה קל מאד לטעון לנסיבתיות, כלומר - לטעון שאין שום קשר בין כאבי הראש או הגב המתמשכים שאותם אתם חשים לבין עצם קרות התאונה.

בשורה התחתונה
על פניו, אך הגיוני הוא שכל מי שנפגע בתאונת דרכים זכאי לקבלת פיצוי. בפועל, המציאות מורכבת הרבה יותר, ויש צורך להתנהל בצורה חכמה ולהיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום, על מנת למצות את זכותכם לקבלת פיצוי! 

הפינה המשפטית - טיפים לנפגעי תאונת דרכים כדי לקבל פיצויים
עורך דין יובל וסרברגר בר בעל משרד העוסק בנזקי גוף 

המידע אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי.