חוף השרון נהרסו מבנים לא חוקיים במועצה אזורית חוף השרון חוף השרון

מועצת חוף השרון פינתה 60 סוסים וחמורים והרסה מבנים בחווה לא חוקית בתחומה

תמונה באדיבות במועצה האזורית חוף השרון 

נמשך המאבק לפינוי חוות הסוסים הבלתי חוקית בחוף השרון סמוך לכלא הדרים: שבועיים בלבד לאחר פינוי עשרות סוסים וחמורים שהוחזקו בתנאים ירודים בחווה לא חוקית בשדות המועצה האזורית חוף השרון, פינתה היום, רביעי, מועצת חוף השרון מעל 60 חמורים וסוסים שהובאו מחדש לחווה ובצו בית משפט הרסה את המבנים והאורוות שנבנו במתחם ללא היתר ובניגוד לחוק.

ראש המועצה האזורית חוף השרון, אלי ברכה מסר: הריאה הירוקה שבחוף השרון מיועדת לחקלאות, טבע וטיילות לתושבי המטרופולין הסובב את חוף השרון. מועצת חוף השרון נחושה לשמור על ריאה ירוקה זו נקיה מפולשים ומתוכניות הרסניות שמידי פעם מקדמת המדינה בניגוד למדיניות המדינה והמועצה" ברכה הוסיף: לא נאפשר לפולשים להשתלט על קרקעות ולעשות בהן שימוש באופן לא חוקי תוך פגיעה בסביבה, התעללות בבעלי חיים ויצירת סיכון לציבור התושבים והנהגים".

חוות הסוסים והחמורים הבלתי חוקית פועלת זה מספר חודשים בשדות המועצה, סמוך לכלא הדרים ללא היתר וללא רישיון תוך פגיעה חמורה בבעלי החיים, המהווים גם סכנה לנהגים בכביש עוקף בני ציון הסמוך וגרמו כבר למספר תאונות קשות בחודשים האחרונים. במהלך תקופה זו פועלת המועצה מול גורמי התכנון והאכיפה על מנת להביא לסגירתה של החווה. היום כאמור, בוצע שלב נוסף במאבק, לאחר שבצו בית משפט, ובליווי כוחות משטרה, הביאה המועצה קבלן של רשות האכיפה והרסה חלקים מהמתחם ופינתה ממנו כ-60 חמורים וסוסים שהובאו לשם מחדש - כל זאת, שבועיים בלבד לאחר שבמבצע משולב פונו ממנו כלל הסוסים והחמורים.

ראש המועצה אלי ברכה: "אנחנו מבינים שלא מדובר ב"זבנג וגמרנו", אלא במאבק מתמשך. אנחנו נחושים לפעול במסגרת המותר בחוק על מנת להביא לסגירת החווה לצמיתות. אנו רואים כיצד פעם אחר פעם פולשים מנצלים פירצות בחוק ומפרים את ייעודי הקרקע. רשויות האכיפה האמונות על החוק אמנם מתקשות להתמודד מול הפרות אלו אבל נחושים כולנו לעצור פעילות זו".