פרסומת עמותת רגעים
 הפרויקט שיחזק את השרון אנרגטית צילום: חברת חשמל

פרויקט חדש בחברת חשמל -  'אשכול השרון' רחב ההיקף החשמלי, שלו עדיפות לאומית מוגברת 

הפרויקט ישתרע על פני 31 ק"מ ויחבר בין הצפון לדרום, מצומת קסם ועד לעמק חפר ותנובות, ויחבר את תחנת המיתוג 'עמק חפר' העתידית שתזין חשמלית את האזורים הסובבים.

לפרויקט חשיבות אסטרטגית מפאת טווח היריעה והמשאבים שמוקצים לו: כ-100 עמודי מתח על (400 ק"ו) וציוד שיאפשרו חיבור של מיזמי ייצור חדשים וישפרו את שרידות מערכת החשמל בשרון ובכלל.

הפרויקט נשעה בזמן מלחמה שהביאה עמה קשיים וחסמים - ומשך חודשים מרובים של ניסיונות רכש עמודי החשמל הגדולים נוכח קשיי הייבוא בעת המלחמה, התנגדות תושבים- שהצריכה צווים ייחודיים לעובדי חברת החשמל לאור הקרבה לאזורים רגישים בטחונית, פרוצדורות מול גורמי חוץ ועוד.

עקב מורכבות הפרויקט, הוא חולק לארבעה מקטעים בלו"ז צפוף, על מנת לעמוד ביעדי משרד האנרגיה ולתת מענה לצורך בהכנסת האנרגיה לאזור השרון ובכלל.

בנוסף, לפרויקט קיימים מספר פרויקטים משיקים בתחומי המתח העילי (400 ק"ו) והרשת התת קרקעית במתח עליון (161 ק"ו) והטמנות במתח גבוה (24 ק"ו).

עלות הפרויקט עומדת על מאות מליוני שקלים והוא מצוי בבקרה של משרד האנרגיה והתשתיות, כאשר חברת החשמל מדווחת על כל התקדמות בפני כלל הגורמים הסטטוטוריים והעירוניים.