חוף פולג המאבק על חוף פולג חי ובועט: הוגש ערעור לביהמ"ש העליון חוף פולג

'אדם, טבע ודין' – האגודה הישראלית להגנת הסביבה, ערערו לעליון בעקבות ההחלטה של המחוזי לדחות בקשה למתן צו ביניים בעתירה מינהלית. הפעיל החברתי דודו סלמה: "שמחים שהם איתנו במערכה" 

בנייה מתוכננת בחוף פולג | צילום: ריקה אידלמן

בעיריית נתניה ממשיכים לקדם את תוכנית הבנייה של המלונות בחוף פולג, אך כעת מתברר שבמטה המאבק טרם נאמרה המילה האחרונה. בעקבות ההחלטה של בית המשפט המחוזי בלוד לדחות את הבקשה למתן צו ביניים בעתירה המינהלית שהוגשה בנושא, הגישה 'אדם, טבע ודין' – האגודה הישראלית להגנת הסביבה, ערעור לבית המשפט העליון.

בערעור, שהוגש באמצעות עו"ד אלי בן ארי, נכתב בין השאר כי "כבוד בית המשפט מתבקש לקבל את הבקשה, לראותה כערעור, ולהורות על עצירת העבודות מכוח היתר בנייה באופן מוחלט, או לחלופין תוך החזרת הדיון לכבוד ביהמ"ש קמא כדי שיבחן אם יש מקום להורות על בטלות יחסית בנוגע לחלק מהעבודות".

אשר לליבת השאלה המשפטית בנושא, נכתב: "האם יכולה ועדה מקומית לתכנון ובנייה להוציא היתר בנייה, וזאת מכוחה של תוכנית ש-20 שנה לפני כן היא התחייבה בהסכם שקיבל תוקף של פסק דין, שלא תעשה כן?".

כזכור, מאות מתושבי פולג הצטרפו למאבק למען הצלת החוף ולפני כחצי שנה אף תלו שלט מחאה גדול בו נכתב בבירור: "די מרים! לא בונים על הים!".

הפעיל החברתית דודו סלמה, ממובילי המאבק, התייחס להגשת הערעור: "שמחים ש'אדם טבע ודין' איתנו במערכה יחד ומובילים את הערעור לבית המשפט העליון. יחד עם הערעור שלנו לבית המשפט העליון, בנוגע להפרת פסק דין חלוט של השופט בדימוס גורן והיעדר תסקירי השפעה על הסביבה בתוכנית המלונאות, אנו מציגים חזית אחידה של כל שומרי הטבע, הסביבה והאינטרס הציבורי מול אלו שמקדמים אינטרסים יזמיים שיגזלו מכולנו את הגישה למשאב הטבע ששייך לכולנו".

עוד הוסיף כי "אנו שמחים ומברכים על המהלך ושואבים ממנו כוח להמשך המאבק ומבינים שעל אף ההחלטה הלא הגיונית בבית המשפט המחוזי, שסברה שיש שיהוי בנוגע לעתירתנו, בית המשפט העליון יבין את ההפרות ויפסוק אחרת".