הפגנה בנתניה המאבק נגד סגירת שז"ר עולה שלב הפגנה בנתניה

ההורים של ילדי בי"ס שז"ר לא מתכוונים להרים ידיים בסוגיית סגירת בית הספר ואיחדו כוחות עם הורי בי"ס אילן רמון להפגנות משותפות מול ביתה של ראש העיר. כמו כן הוגש לעירייה מכתב לפני נקיטת הליכים משפטיים, עם דרישה להשארת המוסד החינוכי פתוח גם בשנת הלימודים הקרובה

הפגנה מול ביתה של ראש העיר 

ככל ששנת הלימודים הנוכחית קרבה לסיומה, כך גובר החשש בקרב הורי ילדי בית הספר שז"ר בנאות שקד מהצפוי בשנה הבאה שבפתח. ההחלטה של ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, לסגור את בית הספר עומדת בעינה, אבל ההורים לא מוכנים להרים ידיים ועשרות מהם הפגינו השבוע מול ביתה של האחרונה. בין השאר הונפו שלטים בנוסח "מרים, אל תפגעי בחינוך ילדינו", "לא להפרדת ילדים" ו-"הבטחות נועדו לקיים".

למאבק הנוכחי מצטרפים הורי בי"ס אילן רמון הסמוך, שחוששים מ"פיצוץ אוכלוסין" בבית הספר כאשר מסתמן כי רובם המוחלט של הורי שז"ר צפוי לרשום את ילדיהם בלית ברירה לאילן רמון. "נראה כי הורי הילדים באילן רמון מאוכזבים מהבטחות שלטענתם הופרו. אנחנו מנסים לאחד כוחות כאשר המטרה היא אחת - לא לסגור את בית ספר שז"ר וכך לא יגיעו כל כך הרבה תלמידים לאילן רמון", סיפרו הורים שנכחו בהפגנה. "המטרה היא להשאיר בית ספר ממלכתי בשכונת נאות שקד ולא לסגור אותו, כי אז לתושבי השכונה לא יהיה מענה מבחינת החינוך הממלכתי". אם לא די בכך, סיכויים טובים שגם הילדים הלומדים כעת בגן טרום-טרום חובה יירשמו בהמשך לאילן רמון, וספק גדול אם יהיה מקום לכולם.
צעד משמעותי נוסף הוא מכתב לפני נקיטת הליכים משפטיים שהוגש באמצעות עו"ד הרן רייכמן מהקליניקה למשפט ומדיניות חינוך, ובו בקשה להשארת בי"ס שז"ר פעיל בשנת הלימודים תשפ"ג ולחילופין לאפשר להורים המעוניינים, שילדיהם ילמדו בבי"ס שלהבות חב"ד.

בין השאר נכתב כי "עיריית נתניה טענה כי ההצדקה לסגירת בית הספר היא הרישום המועט לכתה א' היוצר כתות שאינן תקניות, אולם בפועל, העירייה פתחה רישום לכתה א' רק מגן אחד בעיר ובכך מנעה את האפשרות לעמוד בתקינה של מספר תלמידים בכתה א'. בהתחשב בחשיבות הרבה שיש לרצף החינוכי בייחוד בגילאים אלו לתלמידים, ההחלטה לסגור את בית הספר באופן מיידי לכל שכבות א'-ו' מבלי לתאם עם ההורים וללא תוכנית סדורה היא בעייתית בלשון המעטה".
לסיכום, נכתב כי "אנו מבקשים להשאיר את בית הספר שז"ר פתוח לפעילות חינוכית סדירה בשנת תשפ"ג סדרך של חלוקת שטח בית הספר בין שני בתי הספר – שז"ר ושלהבות או בכל דרך ראויה אחרת, ולאחר שנת לימודים זו, לשקול את דרך הפעולה הראויה תוך התמקדות בטובת הילד, שמיעת משפחות ולחלופין, לאפשר לתלמידים שהוריהם מעוניינים בכך, ללמוד החל משנת תשפ"ג בבית הספר שלהבות. באם לא תענו לבקשתנו, נבחן הליכים משפטיים רלוונטיים".

המכתב הוגש למנהלת מחוז תל אביב במשרד החינוך, חיה שיטאי; ראש אגף יסודי וחטיבה צעירה בעיריית נתניה, נורית גבאי; מנהלת מדור אדמיניסטרטיבי לטיפול בבתי הספר היסודיים בעירייה, רוית יומטוב, וכן למפקחת בי"ס שז"ר, ציפי יפעת בוטנריו ג'אן.

מתגובתה של שיטאי ניתן ללמוד כי אין להורים הרבה מקום לתקווה בנושא השארת בית הספר פתוח. "אין הצדקה לקיומו של בית ספר שהוריו אינם בוחרים בו ואין הצדקה לבית ספר שקיימות בו רק 3 כתות תקניות", כתבה בין השאר מנהלת מחוז תל אביב. "צר לי על בחירתכם לשבות ולפעול כנגד ילדיכם. אני קוראת לכם לקבל במאור פנים את התלמידים המצטרפים ולסייע לקליטתם המיטבית".