חנן בן ארי החיים שלנו תותים? מחאה סביב ההופעה של חנן בן ארי חנן בן ארי

לאחר שפורסם כי האמן והיוצר יופיע בחודש הבא בנתניה תמורת סכום של 535 אלף שקלים, הממונה על התרבות בעירייה, אהרון אורגד, תוקף: "עיריית נתניה אינה אמרגן פרטי ואינה צריכה לשלם מכספי הציבור סכומים דמיוניים למופע". העירייה: "גאים בהחלטה להביא לנתניה את אחד האמנים האיכותיים והמובילים בארץ" 

חנן בן ארי

סערה בנתניה סביב ההופעה הצפויה בעיר בחודש הבא של החנן והיוצר חנן בן ארי, זאת לאחר שנחשף כי בן ארי יופיע לעיני 5,000 איש בלבד בפארק השלולית בעיר, למרות שהמקום יכול להכיל כ-25 אלף איש, כאשר עלות ההופעה תהיה 535 אלף שקלים לפני מע"מ.

מי שמסרב להשלים עם המצב הוא הממונה על התרבות בעיריית נתניה, אהרון אורגד, שתקף בחריפות את ההחלטה. "עלות המופע כולל רישוי, הפקה ואבטחה צפויה לעלות על מיליון שקל, זה מה שנמסר לי כממונה, והוא יסתיים בגירעון", אומר אורגד. "עיריית נתניה אינה אמרגן פרטי ואינה צריכה לשלם מכספי הציבור סכומים דמיוניים למופע ואז לרוץ למכור כרטיסים. רוב התושבים שכספם מימן את המופע, לא יוכלו לרכוש זוג כרטיסים ב-300 שקלים ומי שיזכה 'להנחה' אלו רק בעלי היכולת להוציא סכום זה. זה דבר שאיני יכול להסכים לו".

עוד הוסיף אורגד כי "הנחיית שר הפנים להגבלת שכר האמנים באה בהחלט בין היתר לאחר מאבק ציבורי שהובלתי בשנת 2019 לאחר שנוכחתי לראות את הסכומים המופרזים שהאמנים דרשו אז. כמובן שלא אסכים שבעיר שלי נגיע לרמות מטורפות של מחירי מופעים. בנתניה מתקיימת פעילות תרבותית ענפה ואני גאה להיות הממונה עליה. לצערי, בעניין המופע של חנן בן ארי, איבדנו את הבלמים, איננו דואגים לכלל התושבים ואני לא מוכן להיות שותף לכך בניגוד לערכיי".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "אנו גאים בהחלטה להביא לנתניה את אחד האמנים האיכותיים והמובילים בארץ, הפונה למגוון קהלים, דתיים וחילונים כאחד ולהנגיש אותו לציבור בנתניה המתקשה לא פעם לנסוע מחוץ לעיר כדי לראות מופעים גדולים. בעניין זה, אינה שונה נתניה מערים כמו באר שבע, אשדוד, מודיעין, ירושלים, מועצה אזורית מגידו, קיסריה ועוד, שזכו אף הן לארח אמנים אלו.

יצוין כי נתניה נחשבת למובילת תרבות המעניקה במה לאמנים מהשורה הראשונה וזאת מעבר לפסטיבלים המקוריים אותם היא יוזמת ויוצרת ובהם ה"פסטיווקאלי" הממנף את היצירה הישראלית, פסטיבל ליצנות, פסטיבל טרמולו לכלי הקשה ועוד. כמו כן פועלת העירייה ללא ליאות להפקת אירועי חג ומועד, לקיומן של תערוכות בגלריות השונות בעיר, לביסוס מוסדות התרבות בעיר וכן לחינוך לתרבות.

מכל מקום - לנוכח עלויות המופע, רתמה עמותת היכל התרבות גורמים נוספים למימונו ובהם עמותת אשמורת, המועצה הדתית נתניה וכן עמותת "רגעים", כך שבשיתוף כל הגורמים ובהסתמך על מכירת הכרטיסים, לא צפוי כל גירעון כספי.

באשר לסוגיה העקרונית הנוגעת לעלויות האמנים, זו נדונה עוד בטרם התמנה הממונה על התרבות לתפקידו והיה זה השר אריה דרעי אשר המליץ להגביל את עלויות האמנים, בעיקר אלה המופיעים בחגיגות העצמאות. לא כך הדבר באשר לעלויות אמנים המופיעים במהלך ימות השנה. אנו נמשיך את עשייתנו למען הציבור, כל השנה בכלל ובימות הקיץ בפרט".