צילום | ארכיון  נטישת מורים בבית הספר טשרניחובסקי: "פגיעה תדמיתית קשה" צילום | ארכיון 

כ-20 מורים ומנהלים עזבו את בית הספר תוך שנתיים בלבד. הנהגת ההורים פנתה לעירייה ומצפה להחזיר עטרה ליושנה: "קיבלנו את גל העזיבות בתדהמה. חייבים לשקם את שמו של בית הספר" 

בית ספר טשרניחובסקי | ארכיון 

סערה בבית הספר השש שנתי טשרניחובסקי בנתניה, בשל גל עזיבות של אנשי הצוות המקצועי. בתוך כשנתיים בלבד, עזבו את המוסד כ-20 מורים ומנהלים, בכלל זה בחצי השנה שני סגני מנהלת. מי שמתקשים לקבל את המצב הם ההורים.

אחת האימהות שבנה לומד בבית הספר וחברה בהנהגת ההורים סיפרה בשיחה עם 'נתניה נט': "חשוב לנו להדגיש שיש בבית הספר צוות חינוכי מצוין וההורים מעריכים את פועלם. לצערנו, חלק נכבד מהמורים הטובים וסגני ההנהלה עזבו את תפקידם. נכון, יש כל מיני סיבות – אם קידום מקצועי או רצון לעבוד קרוב לבית, אבל אנחנו חשים שיש סיבה עמוקה יותר. איך יתכן שתוך חצי שנה שני סגני המנהלת עוזבים? איך הפיקוח של משרד החינוך מאפשר לרעידת אדמה שכזו להתרחש?".

עוד הוסיפה חברת הנהגת ההורים בצער: "אנחנו ממש לא מעוניינים להתערב פדגוגית, אבל השם והתדמית של בית הספר חשובים לנו ומדובר כאן בפגיעה תדמיתית קשה. עכשיו גם המנהלת עוזבת והיא זכתה בתגמול דיפרנציאלי לשנת תשפ"א עבור ההישגים של התיכון. קיבלנו את גל העזיבות הזה בתדהמה, ולצערנו אנחנו האחרונים בשרשרת ההודעות כי אין שיח בין יו"ר הנהגת ההורים להנהלה. פנינו לעירייה, הם מודעים לנושא ואנחנו מקווים מאוד שיימצא פתרון. חייבים לשם את שמו של בית הספר ולהחזיר עטרה ליושנה למען הילדים שלנו".

תגובת העירייה

העסקת מורים הינה על בסיס תקנים והיקפי משרות.

מצבת המורים העוזבים כוללת מורים שפרשו והגיעו לגיל פרישה, מורים שמשרתם צומצמה בשל היעדר תקנים ומורים שבחרו לעבור לעבוד קרוב למקום מגוריהם.
אין להטיל את סיום העסקת המורים על המנהלת הנוכחית.
בצד זה שיש מורים שסיימו את העסקתם, יש מורים שמתקדמים בתוך בית הספר וממצים את יכולתם.
נבחרה סגנית ממונה חט"ע מתוך הצוות. כמו כן, רכזת פדגוגית ובעלי תפקידים נוספים רבים.