בית ספר תשרי האם בית הספר תשרי בסכנת סגירה? בית ספר תשרי

הורים מודאגים פנו לוועד קריית השרון בטענה כי גנים מזינים של בית הספר הועברו למתחמים מרוחקים והחשש הוא שגורל בית הספר יהיה זהה לשז"ר. העירייה מכחישה 

מימין: גרי מיכאלי, הילה ג'רבי, גיא שחר ואתגר פישל

חופשת הקיץ בעיצומה, אך ממש לא שקט בגזרת בתי הספר בנתניה. לאחר סגירתו המתוקשרת של בית הספר שז"ר בשכונת נאות שקד, קיים כעת חשש שגורל דומה צפוי לבית הספר תשרי בקריית השרון. הורים מודאגים פנו לוועד השכונה והעלו חשש כבד לבית הספר, שכן גנים מזינים של בית הספר המדובר הועברו למתחמים רחוקים יותר. כמו כן, צפויות להיפתח השנה רק שתי כתות א' בבית הספר.

חרף הכחשות נמרצות של העירייה בנושא, בוועד קיימו פגישה עם נורית גבאי, הממונה על בתי הספר היסודיים בעירייה על מנת שתיתן את תשומת ליבה לסוגיה ותדאג להזים כל שמועה על סגירה אפשרית של בית הספר. בפגישה נכחו גיא שחר, יו"ר ועד קריית השרון, אתגר פישל, יו"ר ועד ההורים וסגניתו הילה ג'רבי, וכן הורה נוסף, גרי מיכאלי.

גיא שחר, יו"ר ועד קריית השרון, התייחס לנושא הטעון ואמר: "לפני מספר ימים פנו אלי הורים מודאגים מבית ספר תשרי וסיפרו כי מספר גנים מזינים של בית הספר הועברו למתחמי גנים אחרים המרוחקים מבית הספר ושמזינים בתי ספר אחרים בשכונה. פעולות אלו הצטרפו לכך שהשנה נפתחות בבית הספר רק שתי כיתות א' וקיימת מגמה של סגירת בתי ספר ברחבי העיר נתניה כפי שקרה לבית ספר שז״ר. למרות ההכחשות הנמרצות מצד כל צמרת עיריית נתניה ומנהל חינוך, עם העובדות קשה להתווכח".

עוד הוסיף שחר כי "בפגישה שנערכה אצל נורית גבאי, הממונה על בתי הספר היסודיים בעירייה, סוכם בין הנהגת ההורים המוסדית והעירייה כי יתקיים מעקב רצוף לאורך שנת הלימודים הקרובה על צפי ההרשמה לשנת הלימודים הבאה, ככל ויהיה צורך יעדכנו אזורי ההרשמה למספר רחובות בקריית השרון והגנים המזינים של בתי הספר, כך שבשנה הבאה שתתחיל בספטמבר 2023 יפתחו שלוש כיתות א' בבית ספר תשרי".

שחר סיכם והבהיר: "ועד קריית השרון ימשיך ללוות את הורי תשרי ככל שיידרש במטרה להביא לחלוקה יותר שוויונית של ילדי השכונה בין בתי הספר. בסופו של יום אנו צריכים למדוד תוצאות ולא הבטחות. אכן נוכחנו שיש כוונה חיובית מצד עיריית נתניה לטפל בבעיה, ואנחנו נמשיך לפקח על הנושא כדי להבטיח שגם עוד עשר שנים, אף בית ספר בקריית השרון לא יהיה בסכנת סגירה". 

תגובת העירייה

מדובר בשמועה שאין לה כל בסיס.
אין כל כוונה "לייבש" כביכול את בית ספר תשרי ולסגור אותו.
גורמי המקצוע הרלוונטיים במינהל החינוך זמינים לתת מענה לכל שאלה בנושא זה ונכון להתבסס על עובדות בלבד מטעם הגורמים המוסמכים.
יצוין כי מדובר בבית ספר בינוני עד גדול המונה לשנת הלימודים תשפ"ג 417 תלמידים.