מצוקת חניה חמורה צפויה בקריית הממשלה העתידית בנתניה? קרית הממשלה | הדמיה

יו"ר ההסתדרות במרחב נתניה, משה סמיה, מתריע בפני מנכ"ל העירייה, יורם כהן, כי בשל העובדה שלקריה העתידית מתוכננת כניסה ויציאה אחת, ובשל העובדה כי החניון התת קרקעי מכיל רק כ-290 מקומות חניה, לא תהיה חניה לעובדים ולמקבלי השירות, לצד עומס קשה על ציר בן צבי

האם צפויה מצוקת חניה קשה בקריית הממשלה העתידית הנבנית בנתניה? יו"ר ההסתדרות במרחב נתניה, משה סמיה, שיגר לאחרונה מכתב למנכ"ל העירייה, יורם כהן, בו התריע על המצוקה הצפויה וביקש לפעול למציאת פתרונות. במכתבו מציין סמיה כי בקריית הממשלה, שהוקמה על ציר בן צבי, צפויים להשתכן משרדי ממשלה רבים, בכלל זה רשות האוכלוסין וההגירה, מיסוי מקרקעין, בית הדין הרבני ועוד.
"מביקורים שערכתי במקום התברר לי כי לקריה מתוכננת כניסה ויציאה אחת ובקריה הוקם חניון תת קרקעי המכיל לכל היותר כ-290 מקומות חניה, חלקם משוריינים", כותב סמיה. "העולה מהאמור שבשעות הבוקר והצהרים, ויתכן שגם במהלך היום, ציר בן צבי על כל מרכיביו המוניציפליים כציר מרכזי יהא עמוס ביותר לבאים בשערי קריית הממשלה, כאשר מנגד לעובדים ולקהל הבא לקבל שירות, לא תהא חניה!".
עוד ציין סמיה כי נפגש כבר לפני כחודשיים בנושא עם סגן ראש העיר, אדיר בנימיני, וכן עם אדריכלית העירייה ומנהלת אגף התשתיות, וסוכם כי הנושא אכן חשוב, אך עקב שיקולים תקציביים מתוכננות תוכניות עתידיות לכיוון השנים 2028 ואילך שיביאו ככל הנראה לפתרונות בנושא. סמיה אמנם בירך על התוכניות העתידיות, אך הבהיר כי בשל העובדה שהקריה מתוכננת להיפתח בחודש דצמבר השנה, יש למצוא פתרונות מיידיים והעירייה מחויבת למענה דחוף בנושא.

חדשות מקומיות - מצוקת חניה חמורה צפויה בקריית הממשלה העתידית בנתניה?

יו"ר ההסתדרות במרחב נתניה, משה סמיה

בתשובה שקיבל מלשכת המנכ"ל כהן, לא מצא לצערו סמיה בשורה ממשית. בין השאר נכתב כי מספר החניות נקבע על ידי תקן ארצי ולא ניתן לחרוג ממנו, החניון תוכנן על ידי יועץ תנועה מטעם הדיור הממשלתי וכי כל טענה על עוולות כלפי העובדים צריכות להיות מופנות ישירות לדיור הממשלתי ולחשב הכללי במשרד האוצר.
עוד צוין במכתב כי העירייה רואה בקריית הממשלה פרויקט ציבורי משמעותי, וביצעה מספר פעולות לרווחת המשתמשים במקום, בכלל זה פרויקט להטמנת קו מתח גבוה צמוד לבניין בשווי מיליוני שקלים, וכן פרויקט 'מהיר לעיר' שמוביל משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי איילון ועובר סמוך לקריה. "פרויקט זה יאפשר תחבורה ציבורית אפקטיבית תוך מספר שנים בודדות ונותן מספר חלופות תנועתיות להגעה למקום", נכתב.
כאמור, סמיה מאוד לא אהב את התגובה בלשון המעטה ושיגר מכתב נוסף לכהן. "ציפיתי שהעירייה, כגוף שאישר את התוכניות לקריית הממשלה והתעלם מהצורך בחניה לקהל הפונים והעובדים, תיקח עתה ובשלב זה את האחריות ותסדיר מגרשי חניה ודרכי גישה נוספות בטרם פתיחת קריית הממשלה", כתב בין השאר. "לאור תוכן מכתבך, כגודל הציפייה כך גודל האכזבה! ועם כל הכבוד להשקעות ותוכניות עתידיות, העירייה חייבת למצוא פתרונות למצוקה שתוארה במכתבי ועליה אין חולק ולא להמתין לפרויקטים שיתחילו בעוד שנים!".
לסיום, פנה סמיה בשנית לכהן למצוא פתרון, זאת על מנת שיוכל סמיה לתת מענה ראוי לראשי וחברי ועדי העובדים, לעובדים ולקהל הרחב שפנה למשרדו בנושא.
כעת נותר לראות האם העירייה תרים את הכפפה, או שמא קריית הממשלה הנוצצת תיצור בקרוב מצוקת חניה נוספת בעיר הסובלת ממילא במשך שנים מעומסי תנועה קשים.