הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתניה במקום הראשון במיחזור בקבוקים ונייר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נתניה היא העיר עם השיעור הגבוה ביותר בארץ במיחזור בקבוקי פלסטיק ומיחזור נייר וקרטון. 

סקר שנתי חדש שהתפרסם אתמול (רביעי), ובוחן את עמדת האזרחים לגבי היבטים שונים בחייהם, חושף את הרגלי המיחזור של תושבים במקומות שונים בארץ. 

הסקר שפורסם אתמול מתייחס לשנת 2014, בדגש על נושא איכות הסביבה. על פי הסקר כשני שליש מהאוכלוסייה נוהגים להעביר בקבוקי פלסטיק למיחזור. שיעור התושבים הממחזרים הגבוה ביותר נמצא בנתניה עם 84%. 

כמחצית מהאוכלוסייה בממוצע נוהגים להעביר נייר וקרטון למיחזור, גם כאן נתניה מובילה עם 78%. 

חדשות מקומיות - נתניה במקום הראשון במיחזור בקבוקים ונייר

רק 42% מהאזרחים במדינת ישראל דיווחו כי הם מחזירים לחנות בקבוקי פלסטיק קטנים, בקבוקי זכוכית ופחיות תמורת פיקדון, כאן נתניה מדורגת במקום השני אחרי רחובות. רק שליש מהאוכלוסייה נוהגים להעביר סוללות למחזור, פה נתניה רק במקום הרביעי אחרי תל אביב, רחובות וראשל"צ.

על פי נתון נוסף שנבדק, 14% מחזירים תרופות לבית מרקחת תמורת פיקדון, ורק 11% מהאוכלוסיה מעבירים מוצרי חשמל ואלקטרוניקה למיחזור. 

5 מיליון טון פסולת בשנה 

עוד נמסר מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי בשנת 2014 נאספו כ-5,000,000 טון פסולת ברשויות המקומיות. כל תושב מייצר בממוצע 1.7 ק"ג פסולת ליום. 

במשרד להגנת הסביבה אמרו בעקבות הסקר: "המשרד להגנת הסביבה ממשיך בקידום מהפכת המיחזור בישראל כאשר יעד המיחזור לשנת 2020 הוא 50% מכמות הפסולת המיוצרת, זאת ביחס ישיר לירידה בהטמנת הפסולת. הסקר החברתי של הלמ"ס ישמש את המשרד ככלי נוסף לבחינת הפעילות בנושא המיחזור והמשרד יבדוק באילו מקומות בארץ ובאילו נושאים יש להפעיל מדיניות שונה". במשרד מתגאים עוד כי "אחוזי המיחזור במרבית הערים והרשויות בישראל נמצאים במגמת עלייה כאשר היתרונות הכלכליים והסביבתים ברורים לכולם. המשרד להגנת הסביבה יסייע לישובים וערים בהם נתוני המחזור נמוכים במטרה לצמצם פערים ואי שיווין".