תמונת אילוסטרציה. צילום: fotolia תבעו את תאגיד "מי נתניה" ונאלצו לשלם 30,000 ש"ח תמונת אילוסטרציה. צילום: fotolia

ביום ראשון השבוע דחתה השופטת אבניאלי תביעה יצוגית שהוגשה כנגד תאגיד מי נתניה וחמישה תאגידי מים בערים נוספות 
השופטת אבניאלי קבעה כי תאגידי המים פועלים ע"פ החוק וכי פרשנות מגישי הבקשה לתובענה ייצוגית שגויה ואף פוגעת בהם. כמו כן חייבה השופטת את המגישים לשלם הוצאות משפט לכל תאגיד מים נתבע בסך 30,000 שקל.

בבקשות נטען, כי המשיבות גובות מע"מ גבוה מידיי. המע"מ בשיעור הקיים בעת תשלום החיוב או עם גמר מתן השירות, בעוד שעליהן לגבות את המע"מ במועד אספקת השירות. טענת המבקשים, כי המשיבות חייבו את הצרכנים במע"מ במועד שגוי, שכתוצאה ממנו נאלצו לשלם מע"מ בשיעור 18% במקום 17%. את התביעה נגד תאגיד מי נתניה הגישו עו"ד מיכאל רוזן ועו"ד שלומי ברקאי.

השופטת ד"ר דפנה אבניאלי דחתה כאמור את הבקשות והוסיפה כי לא הוכחה עילת תביעה אישית וכי הפרשנות לא רק שגויה, אלא אף פוגעת בחברי הקבוצה "המבקשים הלינו כנגד מועד החיוב, בהנחה ששיעור מס ערך מוסף תמיד עולה, אך המציאות מלמדת כי שיעור המס יכול גם לרדת, כפי שאירע לאחרונה. אם תתקבל עמדת המבקשים, לא יוכלו הצרכנים ליהנות מהפחתה שתחול במע"מ לקראת מועד התשלום, ויאלצו לשלם את המע"מ 'ההיסטורי', כפי שהיה במועד קבלת השירות". 

ללסיכום דחתה השופטת את הבקשות וקבעה כי לכל אחת מהמשיבות ישולמו הוצאות משפט בסך בסך 30,000 ש"ח

תגובת מי נתניה

ממי נתניה נמסר "מי נתניה זוכים בכל שנה בצייון לשבח מרשות המים ונבחרים כתאגיד מצטיין. מי נתניה השקיעה בשנים האחרונות 300 מיליון שקל בתשתיות מים וביוב".