שביתת בבתי הספר העל יסודיים בפעם החמישית: הלימודים בבתי הספר העל יסודיים יושבתו שביתת בבתי הספר העל יסודיים
ארגון המורים הודיע כי הלימודים בבתי הספר העל יסודיים יושבתו מחר (חמישי) ויתחילו בשעה 11:00. מדובר במורים ששייכים לארגון המורים בלבד. משרד החינוך: "החלטה תמוהה ובלתי ברורה"
שביתת ארגון המורים מתקיימת מכיוון שמשרד החינוך לא נענה לדרישות המורים לטענתו של רן ארז, יו"ר ארגון המורים העל יסודיים: "על רקע התנהלות משרד החינוך, הגיע הזמן לפעול בכל הכלים שבידינו כאיגוד מקצועי"
 

הלימודים בבתי הספר העל יסודיים יתחילו מחר בשעה 11:00 וזאת, במחאה על העומס שנוצר בעקבות רפורמת למידה משמעותית ועל תנאי ההעסקה של מורי השל"ח ומדריכים. לדבריו של רן ארז, יו"ר ארגון המורים "עד כה ניסה ארגון המורים לפתור את בעיות המורים בדרכי נועם ובמשא ומתן, אך על רקע התנהלות משרד החינוך, הגיע הזמן לפעול בכל הכלים שבידינו כאיגוד מקצועי".

יש לציין כי המורים המשביתים הם אלו השייכים לארגון המורים ולא להסתדרות המורים, כך שיש להתעדכן עם בית הספר.

מרבית התיכונים בנתניה שייכים לארגון המורים, בעוד מרבית החטיבות להסתדרות המורים

תגובת משרד החינוך

משרד החינוך מודיע היום, ד', כי ההכרזה של ארגון המורים על השבתת שלוש השעות הראשונות של הלימודים מחר בחטיבה העליונה תמוהה ובלתי ברורה. השבתה זו מצטרפת לסדרה של השבתות שאירעו בחודשים האחרונים. יצוין כי רצף ההשבתות יוצר פגיעה בשטף הלמידה השנתית ובהכנות לקראת הבגרויות.

במשרד החינוך מדגישים, כי לארגון המורים אין כל עילה להשבתה שכן הארגון חתום על הסכמים קיבוציים בהם התחייב לשקט תעשייתי עד לתאריך ה- 31.8.2017. כמו כן, בחודשים האחרונים קיים משרד החינוך עשרות פגישות עם נציגי ארגון המורים. לצד הפגישות, מקיימים המשרד והארגון, כמעט מדי יום חלופת מכתבים. לראיה, לפני כעשרה ימים נפתרה סוגית האנגלית וכן גובש מתווה לרפורמה עם מורי השל"ח. גיבוש המתווה בנושא הדרכה מצוי לקראת סיום. כל אלה קודמו למרות קריאתו של הארגון לנתק מגע עם משרד החינוך.

במשרד החינוך מדגישים כי הכרעה בכל נושא באשר הוא, ראוי שתעשה סביב שולחן הדיונים ולא תחת איומים והשבתות. המשרד קורא לארגון להמשיך ולהידבר, ולא להשתמש במערכת החינוך ובכלל זה בתלמידים כבני ערובה.

סמדר סגל, יו"ר וועד ההורים העירוני: "פוגע בשם הטוב"

"אני קוראת למורים לא ללכת בעיינים עצומות אחרי רן ארז, זה פוגע בשם הטוב של המורים. מיום ליום יותר ויותר תלמידים והורים כועסים עליכם ומרגישים שאתם מכשילים את התלמידים שעומדים עכשיו לפני מבחני בגרות. אנחנו ההורים מצפים ממכם המורים לדרוש מרן ארז לנהל את המאבקים שלו בבית משפט ולא על גב התלמידים. אנחנו ההורים מצפים מכם להבין שהדרך שבחר הארגון לא מקדמת דבר. מצפים מכם לדרוש לשנות את התנהלות הארגון שפוגע בכולם ללא הבחנה