מינוף התחבורה הציבורית בנתניה מינוף התחבורה הציבורית בנתניה מינוף התחבורה הציבורית בנתניה | אילוסטרציה: fotolia

בישיבה שיזם סגן ומ"מ ראש העיר, אלי דלל, החלה להתגבש תכנית רחבת היקף לשיפור התחבורה הציבורית בנתניה. דלל: "לא כל הפתרונות בידינו, אבל הגיבוי והמינוף כלפי הנוגעים בדבר חשובים מאוד"

בעיריית נתניה נעשים לאחרונה לא מעט מהלכים במטרה לשפר את פני התחבורה הציבורית בעיר.

מידי שנה יוזם אלי דלל כנס שהוא מעין רב שיח וכולל את נציגי התושבים, כמו גם את מפעילי התחבורה ציבורית. בהמשך עלתה היוזמה מדרגה באמצעות הפייסבוק העירוני והורחבה לבקשות ופניות של תושבים בנושאי התחבורה הציבורית. "קיבלנו קרוב ל-600 פניות ואפיינו אותן", מספר דלל. "בעקבות האפיון הבנו שחסרה בעיקר תחבורה ציבורית בתוך השכונות, כמו רמת אפרים, עמידר, רמת הרצל ועיר ימים".

כמו כן הוסיף סגן ראש העיר, כי למרות השיפור היחסי בנגישות לרכבת, התברר כי התושבים מעוניינים כי היא תפעל גם בשעות נוספות, כמו גם רצון להרחבת שולי האופניים והגברת התחבורה הציבורית מיישובי הפריפריה כמו פרדסיה וכפר יונה.

הפתרונות: שאטלים ומסופים

בעקבות ההבנה לצרכי הציבור, ביצע דלל מהלך נוסף, מעין 'פולו אפ' בדמות ישיבה שהתקיימה לפני כשבוע וחצי, בה התקיים דיון מקיף בנדון בשיתוף מפעילי התחבורה הציבורית ונציגי משרד התחבורה. בשיבה הועלו כמה רעיונות, כמו גם גיבוש תכנית לשיפור התחבורה הציבורית בשכונות ע"י שאטלים, מוניות קטנות ומיניבוסים. בנוסף, כוללת התכנית את הרחבת השירות והגברת קווי הרכבת, וכן יצירת מסופים בצפון, מזרח ודרום העיר, הכל במטרה ליצור בסופו של דבר תחבורה ציבורית על פני כל העיר בזמן רציף. יצוין כי מדובר בשלב ביניים לפני תכנית ה-BRT - מערכת הסעת המונים שאמורה ליצור מערך תחבורה ציבורית סובב נתניה.
סגן ומ"מ ראש העיר, אלי דלל: "אנחנו בהחלט קשובים לציבור בנושא התחבורה הציבורית. יש לציין כי לא כל הפתרונות בידינו, אבל היכולת שלנו לקדם את הנושא רבה. הגיבוי והמינוף כלפי הנוגעים בדבר חשובים מאוד".