אביקזר בשדה בו אמור לקום הפרויקט התנגדות חריפה של תושבים להקמת המרכז לרכב אוטונומי אביקזר בשדה בו אמור לקום הפרויקט
נציגי נאות גנים, בתמיכת נורדיה, גנות הדר ובית יצחק, נפגשו עם המדען הראשי של משרד התחבורה והבהירו: "מברכים על הפרויקט, אבל לא מוכנים להיות שכנה בתוך אזור תעשייה". אלי דלל: "נעשה הכל על מנת שלא תהיה פגיעה בתושבים"
הכוונה להקים מרכז לרכב אוטונומי בשדה הסמוך לשכונת נאות גנים ממשיכה להטריד את מנוחתם של תושבי השכונה וכן תושבים של שכונות רבות בנתניה.
ביום שני השבוע נפגשו תושבי השכונה אורנה אביקזר, ערן עפרוני ומתן ג'רבי, עם המדען הראשי של משרד התחבורה, שי סופר, וכן עם ראש אגף תכנון, מחקר ופיתוח טכנולוגי במשרד, זאב שדמי. חשוב לציין כי אביקזר אף קיבלה ייפויי כוח מאנשי נורדיה, גנות הדר ובית יצחק, והביעה גם את התנגדותם הנחרצת להקמת הפרויקט במיקום האמור. 

אין כדאיות תעסוקתית

"גם במשרד התחבורה הודו שמבחינת מיקום, גודל ואילוצים, הקרקע עליה אמור לקום הפרויקט לא אידיאלית מבחינתם, ויחד עם ההתנגדות הגורפת של התושבים זה יוצר להם בעיה גדולה", מספרת אורנה אביקזר. "חשוב לנו להדגיש שכולנו מגיעים מתחום התעשייה, מודעים היטב להיבט הכלכלי ומברכים על הפרויקט, אבל מסתייגים מהמיקום, שיהפוך אותנו לשכונה בתוך אזור תעשייתי – לזה אנחנו לא מוכנים. מעבר לכך, נודע לנו שהמרכז לרכב אוטונומי צפוי לפעול על תקשורת סלולארית ולהיות מרכז ניסויי, כאשר את כל הפיתוח חברות הרכבים יעשו במתקנים שלהן, כך שבעצם אין בו כדאיות תעסוקתית". 
חשוב להדגיש כי במהלך הפגישה הובהר לתושבים, כי לרשותם זמן של חודש על מנת לפעול מול העירייה לשינוי ההחלטה, ולאחריו חייבים במשרד להמשיך בקידום הפרויקט. התושבים, שעמלים בימים אלה גם על התנגדות משפטית והוצאת צו מניעה, הדגשו שוב כי אינם רוצים שנתניה תאבד את הפרויקט, ובכוונתם להציע חלופות להקמתו, כאשר נודע כי מדובר בשטחים הסמוכים לכביש 2. 

גאווה עירונית

סגן ומ"מ ראש עיריית נתניה, אלי דלל, מסר בתגובה לדברים: "אנחנו גאים שנבחרנו להיות העיר שבתחומה ייבנה המרכז לרכב אוטונומי, והדבר יביא לפריחה, שגשוג ופיתוח בכל התחומים. נעשה הכל על מנת שלא תהיה פגיעה בתושבים וחשוב להבהיר כי ידוע לנו שאין פגיעה בהם. יש חילוקי דעות בין התושבים וישנם כאלה שכן מעוניינים שהמרכז ייבנה במיקום המיועד. עם זאת, העירייה בדקה חלופות לפרויקט והחלופה שנמצאה היא במזרח העיר. מעבר לכך, לא קיבלנו כל דרישה או בקשה ממשרד התחבורה בנושא".  
לקישור של מטה המאבק: לחץ/צי כאן