תושב נתניה ברח מהכלא בצרפת ונעצר | אילוסטרציה: fotolia תושב נתניה ברח מהכלא בצרפת ונעצר תושב נתניה ברח מהכלא בצרפת ונעצר | אילוסטרציה: fotolia

דוד בלומברג, המכונה גם סטפן אלעזרא, נמלט מצרפת עת יצא לחופשה מהכלא בצרפת. טס לאיטליה ומשם ישראל, בינתיים התחתן ואשתו בהריון. השבוע הורה שופט בית המשפט, משה סובל על הסגרתו לצרפת 

בלומברג, בן 36, ישהה במעצר עד להסגרתו לצרפת.

תושב נתניה ברח מהכלא בצרפת ונעצר | אילוסטרציה: fotolia

בלומברג הורשע בבבית משפט לעניינים פליליים בעיר ליון שבצרפת ונידון ל-30 חודשי מאסר בגין ביצוע של עבירות פשיטת רגל פלילית לקוד המסחר הצרפתי, שימוש לרעה ברכוש חברה בע"מ, בלבנת הון בנסיבות מחמירות ושימוש במסמך מזויף. בנוסף, נידון לשנת מאסר בעיר גראסה שבצרפת בגין ניסיון מרמה. 

בחודש נומבבר 2015, עת יצא לחופשה בת יומיים עזב את צרפת לישראל דרך איטליה. אין תעוד על כניסתו לישראל. נטען כי "הבריחה ממשמורת המיוחסת למשיב, אשר כללה תכנון מוקדם, תחכוםותעוזה, מקימה חשש ממשי להימלטותו מאימת הדין גם ביחס להליך הכרזתו כבר הסגרה. העובדה שאין כלתיעוד על כניסתו של המשיב לישראל מצביעה על יכולותיו לנוע ברחבי העולם באופן בלתי חקי לכאורה תוך טשטוש עקבותיו".

ממשלת צרפת הגישה בקשה להסגרתו לשם המשך ריצוי עונשו וכן ריצוי עונש בגין בריחה ממאסר.  

עו"ד איתן לירז, בא כוחו של בלומברג טען "יש לשחרר את המשיב בערובה או לחלופת מעצר. זאת מאחר שמרכז חייו של המשיב בישראל. לאחרונה הוא נישא, אשתו בהריון, כך שהוא עבר שינוי והתגבר" עוד הוסיף "המשיב יסכים לתנאים מגבילים הדוקים ביותר הכוללים: פיקוח אלקטרוני, איסור יציאה מהארץ, הפקדת דרכונים, מספר מפקחים המשך 24שעות ביממה, הפקדת ערבויות אישיות וערבויות צד ג', שיעבוד נכס והתיצבות יומית המשטרה".

השופט סובל קבע כאמור כי לאור הימלטותו של בלומברג מצרפת, אין לתת אמון בשחרורו לחלופת מעצר בישראל, אין להעמיס על שירות המבחן העמוס בלאו הכי, לכן יש לעצור אותו עד למתן החלטה בעתירה אם להכריז עליו כבר הסגרה.