פטור לעסקים מאישור כבאות בעקבות לחץ של לשכת עוה"ד : פטור לעסקים מאישור כבאות תמונה: המשרד לבטחון פנים

בעקבות לחצים שהפעילה ועדת רישוי עסקים בלשכת עורכי הדין על הרשויות השונות, יכנס בקרוב לתוקף צו הפוטר עסקים רבים מאישור כיבוי אש לשם קבלת רשיון עסק

נכון להיום, עסקים מחוייבים במספר אישורים לצורך קבלת רשיון עסק, לרבות אישורי כבאות - אש. 

תמונה: המשרד לבטחון פנים

אישור כיבוי אש נחשב לקשה ביותר להשגה ועלותו הממוצעת מגיעה לעשרות אלפי שקלים. כיום, כשליש מהעסקים מתנהלים ללא רשיון עסק, על כל הסיכונים הכרוכים בכך, בשל חוסר היכולת לממן קבלת אישור שכזה.

ועדת רישוי עסקים בלשכת עורכי הדין ביקשה להבחין בין עסקים מסוכנים לעסקים פחות מסוכנים, וניהלה לשם כך מספר ישיבות עם הרשויות השונות.

כ- 115 עסקים יופטרו מקבלת אישור מרשות כיבוי אש, ויצטרכו אך להגיש תצהיר של בעל העסק אודות עמידת העסק בדרישות הכיבוי השונות. בין העסקים הפטורים:

בית מרקחת (עד 200 מ"ר), מספרה (עד 300 מ"ר), מעבדת שיניים (עד 300 מ"ר), בית מטבחיים (עד 500 מ"ר), מסעדה ובית קפה (עד 50 מ"ר), מזנון (עד 300 מ"ר), מרכול (עד 300 מ"ר), אטליז (ללא הגבלת שטח), חנות הלבשה (עד 500 מ"ר), מסגריה (עד 500 מ"ר) ועוד.

חדשות מקומיות - בעקבות לחץ של לשכת עוה"ד : פטור לעסקים מאישור כבאות
עו"ד ד"ר ניסן שריפי, יו"ר ועדת רישוי עסקים בלשכת עורכי הדין, מסר "כעת ינותב עיקר הלחץ על משטרת ישראל, שתואיל להפחית גם היא בדרישותיה. כך, לדוגמא, אין כל צורך לחייב עסקים כה רבים בהצבת מצלמות אבטחה בכל איזור העסק והרחובות הגובלים בו. דרישת המצלמות באה בכדי ליתן כלי חשיפה ופיקוח למשטרה ולמנוע פשיעה בסביבות העסק, אך צריך שדרישה זו תבוצע על חשבון תקציב משטרת - ישראל ולא תוך ניצולם של עסקים המשוועים לרשיון - עסק ו'שבויים' בידי המשטרה בעל כורחם בשל רצונם ברשיון זה".

מנחם אילוז, יו"ר עמותת התאחדות העסקים והעצמאים בנתניה "מברכים על המהלך שיקל על הרבה מאוד עסקים בנתניה. זה מה שהיווה מכשול עיקרי לקבלת רישיון עסק ואנו מקווים שימשיכו במהלכים האלו להקלה על העסקים בישראל, שהם המנוע הכלכלי של המדינה".