המאחז הלא חוקי בשמורת פולג המאחז הלא חוקי בשמורת פולג המאחז הלא חוקי בשמורת פולג
מבקרי שמורת פולג נדהמו לראות כי חלק ממנה הפך לשטח פרטי, כאשר אדם זר השתלט על השטח – "גילח" חלק מהשמורה בעזרת טרקטור, הקים אוהל ענק, הציב במקם מכולה ואף טען כי המקום שייך לו. בעירייה הבטיחו לבדוק, ברשות מקרקעי ישראל הבטיחו לטפל – אך בינתיים נותר המצב הבעייתי על כנו
זה סיפור שנשמע כמו התחלה של אגדה אורבנית, אך לדאבונם של באי שמורת פולג הוא אכן קרה במציאות.
 

 אדם זר השתלט לטענתם על אחד שטח נרחב מהשמורה. ההשתלטות כללה את "גילוח" השטח באמצעות טרקטור והפיכתו בכך לקרחת יער, הקמת אוהל ענק, הצבת מכולה וסגירת שביל הגישה לרכבים באמצעות שרשרת. 

מי אחראי למחדל?

לא מעט גורמים בעירייה ומחוצה לה נדרשו לסוגיה, אך התקשו לספק תשובות. לראש מנהל האכיפה והפיקוח בעירייה, אלון אהרון, הציג אותו אדם מסמך בו טען כי השטח שייך לו. אלא שמבדיקה שנעשתה בטאבו עולה כי השמורה אינה שייכת לאדם פרטי כלשהו אלא למנהל מקרקעי ישראל. חברת ועד שכונת פולג-עיר ימים, טלי מולנר, פנתה למנהל כדי לברר את העניין. בתגובתו של עמיר גילת, מנהל מרחב תל אביב-מרכז בחטיבת שמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, נכתב: "תודה על פנייתך, יטופל אצלנו לפינו הפלישה בהתאם לחוק". גם בעירייה הבטיחו למולנר כי הנושא בבדיקה, אך בינתיים ללא תוצאות.

חדשות מקומיות - המאחז הלא חוקי בשמורת פולג

"איש הטוב בעיניו יעשה"

"עצוב לדעת ששמורת פולג מופקרת ואיש הטוב בעיניו יעשה", אמרה טלי מולנר בשיחה עם אתר 'נתניה נט'. "זו שערורייה שהשמורה לא נמצאת בפיקוח של אף גורם. העירייה לא מוכנה לסגור אותה עם שער וקבלנים פרטיים פורקים בה פסולת בנייה וגינון. מעבר לזה, האיש שהקים את המאחז חייב להתפנות ולשלם על הנזק שהסב לשמורה. הוא הביא טרקטור ופשוט "גילח" את השמורה. זו עבירה על החוק".