רשות המיסים | צילום: נתניה נט  פשיטות נרחבות של רשות המיסים בנתניה  רשות המיסים | צילום: נתניה נט

רשות המיסים בנתניה ערכה פשיטה על 196 בתי עסק בנתניה והסביבה במגוון תחומים. בעל חברת אבטחה שלא רשם 490,000 ש"ח "רואה החשבון אמר לי להקפיד יותר"

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות.

בניין רשות המיסים | צילום: נתניה נט‏

רשות המסים ערכה מבצע ביקורת בנתניה והסביבה, במסגרתו התקיימו 196 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, מהן עולה כי כ-11% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.
בביקורת שנערכה במשרדי חברה לאבטחה בנתניה נמצא כי בוצעו מספר עבירות בנקאיות בסכום כולל של כ- 490,000 ש"ח שלא נרשמו בספרי העסק. בעלה החברה טען "רואה החשבון אמר לי להקפיד יותר".

בחנות לכלי עבודה וגינון גילו המבקרים כי ארבעה צ'קים בסכום כולל של כ- 130,000 ש"ח לא נרשמו בספרים. בעל החנות הסביר "אתמול היה פה רואה חשבון, ביקשתי ממנו להוציא קבלות אבל הוא מיהר".

אצל רופא שיניים מנתניה נמצאו ע"י המבקרים הכנסות לא רשומות בסך של כ- 16,000ש"ח ובנוסף הכנסות של כ- 38,000 ש"ח שנתקבלו בגין חדר שהוא משכיר במרפאתו. הרופא הסביר "אני רושם בעת הפירעון".
במסעדה בנתניה נמצאו שני צקים בסכום של כ- 5000 ש"ח שהוסבו לספקים ולא נרשמו בספרי העסק. בעל המקום טען "אולי זה עזרה שקיבלתי מחבר", במסעדנ נוספת בעיר התבצעה קניית ביקורת שלא נרשמה. בעל המקום הסביר "יש הפסקת חשמל".

עורך דין מנתניה לא רשם 2000 ש"ח שנתקבלו בגין שכר טרחה. עורך הדיו טען "התבלבלתי".

מבדיקת מסמכים במספרה בנתניה עלה כי במקום לא נרשמו 700 ש"ח. הספרית הסבירה "אני רושמת תחילה על פתק נייר ואחר כך מוציאה חשבוניות". 

מרשות המיסים נמסר "פעילות הביקורת באזור נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור, במסגרת המדיניות להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים".