טלי מולנר מסבירה על תוכנית בתי המלון | צילום: נתניה נט  "תתעוררו - הולכים לסגור לכם את הים, זה לא משחק" טלי מולנר מסבירה על תוכנית בתי המלון | צילום: נתניה נט

ביום שישי נפגשה טלי מולנר שנאבקת בבניית בתי המלון בחוף פולג, עם פעילים בשכונה והציגה את תוכנית בתי המלון בחוף פולג, ששונתה לארבעה בתי מלון מבלי ליידע את הציבור "אנחנו רוצים להוציא מראש העיר הבטחה שתוכנית הבינוי תהיה המקורית, מבחינתנו זה הרע במיעוטו" "אם תשובה יבין שמחויב לתכנית המקורית, הוא יסוג כי לא ישתלם לו לבנות". תעוד

טלי מולנר מסבירה על תוכנית בתי המלון | צילום: נתניה נט

ביום שישי אחר הצהריים נפגשה טלי מולנר, וועד רמת פולג - עיר ימים וראש סיעת "פעימה חדשה" עם פעילים מרכזיים ותושבים מודאגים על מנת להתריע על התוכנית לבניית ארבעה בתי מלון בחוף פולג, בניגוד לשניים שאושרו בתוכנית המקורית. טלי מקווה במאבקה שלאחר שהתוכנית תחזור לשני בתי מלון כפי שאושר בהתחלה, לא ישתלם כלכלית לתשובה להישאר עם שני בתי מלון בלבד והוא ייסוג לגמרי מהתוכניות.

טלי סיפרה שלפני כחודשיים הגיעה לפגישה בעיריית נתניה בה נכחו סגן ראש העיר חבר המועצה אלי דלל ומהנדס העיר. להפתעתה הגיעו גם מנכ"ל אלעד בינוי, עו"ד של תשובה ואנשים נוספים מטעמו "הם הראו לנו מצגת וכשהציגו את תכנית הבינוי חשכו עיננו מאחר והתוכנית שונה לגמרי מהתוכנית שאנחנו מכירים. אנחנו מסתכלים על המצגת משפשפים את העיניים ושואלים את אלי דלל "מה זה? אנחנו יודעים שצריכים להיות שני בתי מלון איך יכול להיות שיש ארבעה?" בתי המלון שהם מציעים הם ארבעה בתי מלון שלשכל שני בתי מלון יש לובי משותף. אנחנו לא ידענו ששני המגרשים אוחדו למגרש אחד, זה לא חוקי מאחר והציבור היה צריך לדעת ששני המגרשים אוחדו למגרש אחד. המלון פוצל לשני מבנים, הוא לקח מלון אחד, פיצל אותו לשני בתי מלון ואיחד אותם בלובי משותף, הוא הכפיל את גובה הלובי מ-6 מטר ל-12 מטר ומשני הצדדים של הלובי יש שני בתי מלון, זאת אומרת שבמקום שנים זה הפך להיות ארבעה. שאלנו את סגן ראש העיר "מה זה"? והוא ענה "זה מה שרוצה הקבלן, זה מה שהולך להיות" ישבנו שם המומים. אנחנו מבינים שהכנו התנגדות לתוכנית בינוי שהיא בכלל לא תוכנית הבינוי שעומדת להיות ויתרה מכך, תשובה בעצמו שולח מכתב התנגדות לתוכנית הזו בעובי של 30 עמודים, הוא כועס מאוד על העירייה ובצדק מבחינתו - הוא אומר לעירייה איך פרסמתם את זה לציבור כשידעתם בישיבות ביננו שאני מאחד מגרשים, שאני מפצל שני בתי מלון לארבעה. הוא רוצה להעמיד את כל החדרים עם נוף לים, הוא רוצה להשאיר לנו חומה לבנה, הוא רוצה לבטל את החניון התת קרקעי, הוא אומר לעירייה אני שילמתי 40 מיליון שקל לפיתוח ואם לא תתני לי היתר בהקדם אנחנו נפגש בבית משפט יש פה פגיעה בזכות הקניין. דיברנו עם עורך דין, נעשו פה דברים לא תקינים, אנחנו צריכים להגיע לוועדה המקומיות מגובים בחוות דעת של עורך דין ושל אדריכלית".

טלי מולנר מסבירה על תוכנית בתי המלון | צילום: נתניה נט

עוד הוסיפה טלי בהסבריה "אנחנו צריכים להתנגד לתוכנית הבינוי שתשובה רוצה, אנחנו רוצים להוציא מראש העיר הבטחה שתוכנית הבינוי תהיה המקורית, מבחינתנו זה הרע במיעוטו. אם נפעיל לחץ ציבורי גדול ותשובה יבין שהוא מחויב לתוכנית הבינוי המקורית ויהיו פה רק שני בתי מלון אני אומרת לכם הוא ימשוך את העסקה כי לא משתלם לו".

חבר המועצה והמועמד לראשות העיר הרצל קרן שהוזמן לפגישה על ידי אחד הפעילים, ותומך במאבק קרא לציבור להתעורר "תושבי נתניה תתעוררו. אדישות היא בדיוק הכלי שיזמים ואנשי הנדל"ן בונים עליו, האינטרסים הכלכליים פה הם אדירים" עוד הוספיף קרן "הולכים לסגור לכם פה את הים, זה לא משחק, זו איכות החיים שלהם, תצאו החוצה ויחד אפשר לנצח".