טקס חניכת מחלף שפיים  | תמונה: משרד התחבורה תושבי נתניה יתחברו לאיילון במחלף שפיים טקס חניכת מחלף שפיים | תמונה: משרד התחבורה

היום נחנך במעמד שר התחבורה ישראל כץ מחלף חדש בשפיים. המשמעותהקלה בעומסי התנועה מנתניה 

טקס חניכת מחלף שפיים | תמונה: משרד התחבורה

בטקס חגיגי שהתקיים היום (חמישי) במעמד שר התחבורה ישראל כץ וסגן ומ"מ ראש עיריית נתניה אינג' אלי דלל, נחנך מחלף חדש בשפיים שייפתח החל ממחר בבוקר. הנחלף יאפשר לנוסעים לכיוון דרום על כביש החוף להתחבר לאיילון דרום כבר במחלף שפיים או להתחבר ישירות לכביש 531 לכיוון מזרח.

לדברי שר התחבורה, מאות אלפי נהגים, הנוסעים מדי יום בין חיפה לרעננה ולנתניה, שנאלצו בעבר לחצות אזורים עירונים וצפופים, יוכלו כעת לנסוע בכביש מהיר ובטוח וללא רמזורים. "הכביש יחסוך למשק מאות מיליוני שקלים, יתאים את תשתיות תחבורה לבנייתן של מאות יחידות דיור באזור ויפתח מגוון ערוצי נגישות לכל משתמשי הדרך", הוסיף השר כץ.

לדברי השר כץ, קטעי הכביש החדשים יקלו משמעותית על עומסי התנועה באזור ויאפשרו מעבר חלק ומהיר מכיוון נתניה-פולג למחלף גלילות, עם חיבור לנתיבי איילון (כביש 20) כבר במחלף שפיים. הקטע החדש יחסוך לנהגים שלושה רמזורים ויקל על עומסי התנועה בכביש החוף (כביש 2) באזור הרצליה פיתוח, מחלף הסירה וגלילות.

"חנכנו היום את השלמת כביש 531, כביש חוצה השרון, כביש מדהים, המחבר את כל ערי השרון לתל אביב. חיבור זה יקל מאוד על תנועת כלי הרכב באזור, ישפר את איכות החיים והבטיחות. הכביש הוא חלק ממערכת שאנו בונים כאן הכוללת כבישים, תחבורה ציבורית, רכבות, רכבות קלות, שמיים פתוחים, נמלים ואוטובוסים. אנו הופכים את מדינת ישראל למדינה מודרנית, בטוחה ומתקדמת יותר", אמר השר כץ.

בטקס השתתפו גם יו"ר נתיבי ישראל, עודד שמיר ומנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ. פרץ ציין בטקס "אנו חוגגים בשורה של ממש למשתמשי הדרך- המוני בית ישראל, הן הנוסעים למרכזה והן החוצים את השרון- כולם יהנו מדרכים נגישות יותר ובטוחות יותר. אני גאה להוביל את החברה".