סגירת בספרייה לעוורים | צילום: חזי ויסוקי סניף הספרייה לעוורים בנתניה נסגר אתמול סגירת בספרייה לעוורים | צילום: חזי ויסוקי

הספרייה לעוורים ברחוב ההסתדרות בנתניה נסגרה אתמול ותעבור לתל אביב "אני מקווה שיתפכחו וישנו את דעתם" אמר בתגובה חזי ויסוקי פעיל חברתי

סגירת בספרייה לעוורים | צילום: חזי ויסוקי

לאחר כמעט שבעה עשורים בה פועלת הספרייה לעיוורים בנתניה, נסגרה אתמול (שני) הספרייה לעוורים, לאחר שניצלה מסכנת סגירה בשנת 2007 בשל מחסור בתקציב. עוורים וכבדי ראייה שהשתמשו בשרותי הספרייה ייאלצו להגיע לתל אביב.

ספריית העיוורים שימשה הן להזמנת והשאלת ספרים והן כבית הפקה והוצאה לאור של ספרי ברייל. 

במקום הספרייה לעוורים בקומה הראשונה תשהה במקום קרן נתניה ובקומה השנייה מרכז רב שירותי לעיוור.

"לא תתן מכשול בפני עיוור. הספריה שימשה עשרות שנים את ציבור והעיוורים בנתניה היוותה מקום מפגש חברתי. הרשות ידעה על המעבר, בעבר הנושא נמנע" אמר חזי ויסוקי, פעיל חברתי והוסיף "עצם זה שלא הועלה להצבעה במועצת העיר הקצאה חדשה, יעוד חדש למבנה מסבירה את החשאיות. אני מקווה שיתפכחו וישנו את דעתם ויפתחו מרכז יפה נגיש וחווייתי בדומה לחווית העיוור בחולון".

תגובת העירייה

מותת הספריה לעיוור מעתיקה את מקום ישיבתה לתל אביב. שירותי הספריה לעיוור ניתנים כיום באמצעים דיגיטליים ובדואר והמעוניינים יוכלו להמשיך לקבל את שירותי הספריה באמצעים אלה גם בעתיד. 
מבנה הספריה נרכש על ידי העירייה לצורך הקמת מרש"ל - מרכז רב שירותי לעיוור, אשר יעניק מגוון מענים ושירותים לטובת אנשים עיוורים ולקויי ראיה. המרכז יאפשר ריכוז כלל השירותים לעיוורים תחת קורת גג אחת, במקום יוענקו שירותים סוציאליים, שירותי רווחה, חוגים, הדרכה שיקומית ופעילויות חברתיות. המקום יהווה מרכז מפגש לאנשים עיוורים ולקויי ראיה ובני משפחותיהם. 
מהלך זה התאפשר הודות לתרומה של האגודה למען העיוור נתניה, ולצורך התאמת המבנה לייעודו החדש יערכו במקום שיפוצים בסיוע המוסד לביטוח לאומי ועיריית נתניה. 
קרן נתניה מסייעת רבות בקידום הפרויקט והתאמות המבנה לייעודו החדש.

תגובת הספרייה המרכזית לעיוורים 

אמנם אנו נפרדים מהעיר נתניה לטובת מעבר לעיר תל אביב לצורך איחוד שלוחותינו, אך איננו נפרדים מהעיוורים ובעלי לקויות ראייה וקריאה תושבי העיר. איחוד שלוחות הספריה ומעבר לעיר תל אביב, כשלב מקדים להקמת "המרכז לתרבות מונגשת", שיהיה ביתנו, יאפשרו לנו להרחיב את שירותינו ולהעניק לכלל בעלי לקויות ראייה וקריאה בישראל שירות טוב עוד יותר. אנו נמשיך לשרת נאמנה את כל מנויינו, המוזמנים לצרוך את עשרות אלפי הכותרים המונגשים באופן מקוון דרך אתר או אפליקציית הספריה, או ליהנות משירות דואר שליחים בחינם, המביא את הספרים ישירות לבית המנוי.

אנו מבקשים לשוב ולהזכיר כי מזה כעשור הספריה המרכזית לעיוורים ולבעלי לקויות קריאה נמצאת במגמת פריחה, התקדמות טכנולוגית המהווה דוגמה ומופת בקרב ארגונים מקבילים בעולם וכמובן, יציבות כלכלית.
זאת הודות לתורמים ותומכים, וכמובן לצוות הנהלה ועובדים מסור ואיכותי.
אנו מודים לעיריית נתניה ולתושבי העיר שחיבקו אותנו כל השנים, ומזמינים את כולם לבקר אותנו במשכננו החדש. כמו כן, אנו מברכים את מרש"ל נתניה, העומד לקום במבנה הספריה הישן, הנותן מענה כמקום מפגש לאוכלוסיית העיוורים תושבי העיר.