אבי ואנונו ז"ל | תמונה באדיבות המשפחה פיצוי של שני מיליון שקלים מעיריית נתניה ומשרד הרווחה אבי ואנונו ז"ל | תמונה באדיבות המשפחה

אבי ואנונו נרצח בקיץ האחרון על ידי דייר בבית המחסה אותו ניהל באמצעות מכות גרזן. כעת תובעת משפחתו של ואנונו את עיריית נתניה ומשרד הרווחה בטענה שנהגו ברשלנות

אבי ואנונו ז"ל | תמונה באדיבות המשפחה

משפחתו של אבי ואנונו ז"ל שנרצח באוגוסט האחרון על ידי אלכסנדר מירזוב, שהיה דייר בבית המחסה "בית יעל" שנוהל על ידי ואנונו, תובעת את עיריית נתניה ומשרד הרווחה שנושאות לדבריהן באחריות למקרה הרצח.

אלכסנדר מירזוב תכנן את הרצח ואף רכש גרזנים, תחילה רצח את שותפו לחדר, גלגל את גופתו בשטיח והשליך את הנרצח אל מתחת למיטה. לאחר מספר מים רצח באכזריות רבה את ואנונו ורדף עם גרזן מונף אחרי עובדת "בית יעל", שהזדמנה למקום. אותה עובדת לא יכלה לשאת את הטראומה שחוותה וזמן מה לאחר מכן התאבדה. כך למעשה, הרוצח קטל 3 אנשים, והודה בכך בפני חוקריו.

הרוצח הגיע לבית המחסה בהתאם להפנייתה של עובדת סוציאלית במחלקת הרווחה בעיריית נתניה. הנרצח שאל אותה לגבי מצבו של הרוצח, והיא השיבה שהוא אינו מסוכן ושהוא זקוק למקום לינה ללילה אחד בלבד. בסופו של דבר, נשאר הרוצח בבית המחסה כשנתיים מבלי שעיריית נתניה דאגה לשלוח אותו להערכה מחודשת ולעקוב אחרי מצבו.

יעל ואנונו, אשת הנרצח: "חייו של בעלי נגדעו, היתה פה רשלנות ומישהו צריך לשלם עליה. אני מצפה שיתעוררו במערכת ושיבינו שלא ניתן להקל ראש בחיי אדם, כל הנוגעים בדבר בפן הטיפולי צריכים לקחת אחריות על המחדל."

חדשות מקומיות - פיצוי של שני מיליון שקלים מעיריית נתניה ומשרד הרווחה
כתב התביעה הוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב באמצעות עו"ד דוד מנע ממשרד מנע ושות'. לדברי עו"ד מנע: "מדובר בהתרשלות חמורה של עיריית נתניה ושל משרד הרווחה, התרשלות שעלתה בחייהם של שלושה בני אדם."

על פי כתב התביעה, מחלקת הרווחה בעיריית נתניה נושאת באחריות מלאה להבטחת רווחתם של תושבי העיר והיא זו שהפנתה את רוצחו של המנוח ל"בית יעל", ששימש כבית מחסה לדיירי רחוב בנתניה. זאת מבלי שבדקה לעומק את מצבו הנפשי של הרוצח וחרף העובדה שידעה שהוא סובל מהפרעה נפשית כרונית וכי הוא עלול לסכן את הסובבים אותו.

כמו כן טוענת התביעה, שמשרד הרווחה "אחראי על קביעת ויישום המדיניות בכל הקשור למגוון האוכלוסיות בחברה וכן על פיקוח, הנחייה ותיאום בין-משרדי ועל פיקוח אחר הסדרת קבלתם של דרי רחוב בסיכון למוסדות שאמורים להתאים לצרכיהם, ומשכך שהיא זו שהייתה אמורה לפקח על תפקודה של מחלקת הרווחה בעיריית נתניה".

מעיריית נתניה נמסר "עיריית נתניה קיבלה את התביעה. אנו למדים אותה וניתן את תשובתנו בבית המשפט".