news 480x140

נתניה תצטרף לפרוייקטים תחבורתיים חדשניים שנועדו להקל על העומס התחבורתי בעיר, ביציאות מנתניה ובכניסה אליה

נתיבי אילון

מנכ"ל נתיבי איילון איתמר בן מאיר, ראש העיר מרים פיירברג איכר וסגן ומ"מ ראש העיר אלי דלל

מדובר בפרוייקטים אשר נועדו להקל על העומס התחבורתי בצווארי הבקבוק של נתניה, כך הוחלט בתום ישיבת עבודה, בה נכחו מנכ"ל החברה הממשלתית "נתיבי איילון", איתמר בן מאיר וצוות משרדו, ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, סגן ומ"מ ראש העיר אינג.' אלי דלל, מהנדס העיר, אבנר אקרמן וסמנכ"ל הנכסים בעירייה, פול ויטל

נתיבים מהירים

יוקמו במטרופולין תל אביב, בציר האורך מראשון לציון, דרך ת"א ועד לנתניה ובחזרה, כ-110 ק"מ של נתיבים מהירים מנוהלים, אשר יתווספו לנתיבי הנסיעה הקיימים ולא יילקחו מתוך הנתיבים הקיימים.

כמו כן בנקודות הכניסה לנתיבים המהירים, יוקמו 5 חניוני ענק "חנה וסע", לרבות חניון בשפיים, שיכללו סך הכל כ- 24,000 מקומות חניה, כך שמדי יום עשרות אלפי אנשים יוכלו להיכנס לאזורי התעסוקה בשאטלים מהירים, נוחים וללא תשלום, כאשר מכל חניון יצאו 5 קווים ליעדים שונים בתל אביב, בתדירות גבוהה מאד בשעות השיא. הנתיבים המהירים ישמשו גם לנסיעות שיתופיות.
נתניה צפוייה להיכנס לפרוייקט כבר ברבעון השני של 2020.

מהיר לעיר

פרוייקט שמוביל משרד התחבורה באמצעות חברת 'נתיבי איילון' לשדרוג מערך התחבורה הציבורית, במסגרתו תוקם בנתניה רשת נתיבי תחבורה ציבורית, רמזורים, סלילת שבילי אופנים, שדרוג המרחב העירוני וסביבת התחנות ושדרוג השירות בתחבורה הציבורית – לרבות העלאת התדירות וקווים חדשים.

פרוייקט אופנידן

במסגרת הפרויקט יסללו כ-100 קילומטרים של נתיבי אופניים בינעירוניים רחבים שיחברו בין ערי המרכז, מראשון לציון בדרום ועד לרעננה והרצליה בצפון, אליהם יתחברו שבילי האופניים העירוניים של נתניה. נתיבי האופניים ייבנו ככביש לכל דבר, בסטנדרט גבוה וברוחב של 3.5 מטר, עם הפרדה מתנועת המכוניות והולכי הרגל. הפרויקט כולל הפרדות מפלסיות וגשרים שיאפשרו חציה מהירה ובטוחה של כבישים מהירים, עמודי תאורה, אמצעי אכיפה, מתקני דרך לרוכבי האופניים, עמדות ריענון ומנוחה, מפות ושילוט מתאים, הצללה וטכנולוגיה תומכת.

לצורך קידום הפרוייקטים מינתה ראש העיר וועדת היגוי בראשותו של אלי דלל, הממונה על התשתיות התחבורתיות ובשיתוף אנשי המקצוע הבכירים בעירייה בתחומי ההנדסה.
ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר: "אני שמחה ומברכת על הפתיחות המחשבתית בנושא ועל ההחלטה להקים צוותי עבודה משותפים שיציפו את הצרכים הספציפיים של העיר ויתנו להם פתרונות תחבורתיים מתקדמים, לרבות הנגישות לתחנות הרכבת, צוואר הבקבוק שנוצר בצפון העיר וכן בצומת פולג. הגישה החדשה הזו לוקחת בחשבון את כל העיר, נותנת פתרונות לצפיפות כלי הרכב בתקווה שנקבל מענה לצוואר הבקבוק ששואב את כל הצפון ולאט לאט מתגלגל עד שפיים."
סגן ראש העיר וממלא מקומה, אלי דלל: "הצעתי כצעד ראשון לקדם תכנית אב לתחבורה וממנה לגזור את נתיבי התחבורה הציבוריים. אני רואה בהחלטה הממשלתית בשורה לתושבי נתניה ומאמין שזו הדרך הנכונה להתמודד עם בעיית הפקקים והשימוש המוגבר בכלי רכב פרטיים."