חוף פולג ביום חמישי האחרון זה לא כל כך נעים לראות חוף סגור חוף פולג ביום חמישי האחרון

תושבי רמת פולג נדהמו לראות בחמישי שעבר את חוף הים סגור וחסום לרגל מסיבה פרטית. לטענתם, לא התאפשרה הכניסה לחוף והבאים בשעריו נשלחו אחר כבוד הביתה. המשנה לראש העיר, טלי מולנר, רותחת: "אני נגד מראות של גדרות ומחסומים ונגד קיום אירועים פרטיים בחופים. לא אתן שזה יקרה יותר בקדנציה שלי". העירייה: "לאירוע הוגשה בקשה שאושרה ע"י כל הגורמים המוסמכים"

 

חוף פולג ביום חמישי האחרון

לא שקט ברמת פולג בנתניה. ביום חמישי האחרון פקדו את חוף הים עשרות תושבים שנדהמו לגלות במקום מחסומים ולמעשה התבשרו שהחוף סגור לרגל מסיבה פרטית במתחם הבמבו וילג'. מספר תושבים טענו כי נאמר להם על ידי המאבטחים שאין מעבר לחוף ובהמשך נודע כי באירוע הפרטי נכחה כמות חוגגים גדולה בהרבה מהמותר במקום. חלק מהתושבים הזועמים אף התלוננו ופנו בנושא לעמותת צלול לאיכות הסביבה, המגינה על הים, החופים והנחלים. חשוב לציין כי על פי חוק שמירת הסביבה החופית של המשרד להגנת הסביבה, חובה לשמור על זכות הציבור למעבר חופשי לאורך חוף הים. מי שלא מתכוונת לעבור על העניין לסדר היום היא המשנה לראש העיר והממונה על החופים, טלי מולנר. "אני נגד קיום אירועים פרטיים בחופים, נגד מראות של גדרות ומחסומים ולא מקובל עלי שיישב שם מאבטח ויגיד לתושבים שהמעבר סגור", הבהירה מולנר. "אני מתכוונת לפעול מול הגורמים המתאימים בעירייה כדי לממש את זכות הציבור למעבר חופשי בחוף. גם מי שיש לו מסעדה בחוף ומחליט לעשות אירוע, יעשה את האירוע בין כתלי המקום שלו ולא יגזול מעבר לזה אפילו סנטימטר אחד. לא פתחנו כאן גני אירועים והמרחב הציבורי לא צריך להיפגע. לא אתן שמראות כאלה יקרו יותר בקדנציה שלי, נקודה".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "על פי ההסכם שנחתם בין העירייה לבין המפעיל, מותר למפעיל לקיים עד עשרה אירועים בשנה מחוץ לכותלי המסעדה, כולל בחוף הים, ובלבד שקיבל את אישור העירייה לאירועים הנ"ל מראש ובכתב. לאירוע הנ"ל הוגשה בקשה שאושרה ע"י כל הגורמים המוסמכים לרבות משטרת ישראל, רשות הכבאות וכו'. חסימת המעבר לים בוצעה בהתאם להנחיות המשטרה, ועם היוודע האמור לעירייה נדרש המפעיל להציב מאבטחים נוספים לצורך הסדרת מעבר לחוף הים גם למי שלא לקח חלק באירוע. יצוין כי אנו מברכים על כל אירוע בו נחשפים אלפי אנשים, בהם מעצבי דעת קהל, ליופייה של העיר ובכך יש תרומה עצומה למיתוגה של נתניה".

מעמותת צלול נמסר כי "העמותה מתנגדת לכל אירוע פרטי שחוסם את הים והגישה אליו מהציבור הרחב. באירוע המדובר, ניתן ככול הנראה אישור חד פעמי לסגירת החוף. זוהי תקלה שאינה מוקבלת ואסור שתחזור על עצמה. עמותת צלול קוראת לעיריית נתניה לחדד את הנהלים, במיוחד לקראת פתיחת עונת הרחצה. על בעלי המסעדות בחוף לא לעשות שימוש מעבר לרישיון עסק. שימוש כזה, כמו שהיה במהלך חג הפורים, הוא עברה על החוק ופוגע בזכות הציבור לגישה לחוף".