טיטי איינאו | צילום: שוקה כהן עצמות אמה של טיטי איינאו אותרו ויועלו לקבורה בארץ טיטי איינאו | צילום: שוקה כהן

מתנדבי זק"א איתרו באתיופיה את קברה של אדלו איששים ז"ל - אמא של טיטי איינאו, מלכת היופי של ישראל, ויעלו בקרוב את עצמותיה לארץ. טיטי פרצה בבכי כששמעה את הבשורה 

טיטי איינאו | צילום: שוקה כהן 

מתנדבי זק"א איתרו באתיופיה את קברה של אדלו איששים ז"ל - אמא של טיטי איינאו, במסגרת מבצע להעלאת עצמותיה לקבורה בישראל.

מדובר בבית עלמין עזוב באדיס אבבה, שאינו פעיל למעלה מעשרים שנה והקברים שם כוסו עם הזמן בחולות וצמחייה.

אחרי שלוש שעות של עבודה מאומצת ובעזרתם של תושבים מקומיים היודעים לקרוא שפת האמהרית, הצליחו לאתר את קברה של אדלו ז"ל.

חדשות מקומיות - עצמות אמה של טיטי איינאו אותרו ויועלו לקבורה בארץ

קברה של אדלו איששים ז"ל

מתנדבי זק"א ניקו את הצמחייה, הסירו את החולות, ושטפו את המצבה. לאחר מכן הדליקו נר נשמה, אמרו פרקי תהילים ואמירת קדיש ותפילת א-ל מלא רחמים לזכרה ולעילוי נשמתה.

מתנדבי זק"א שלחו לבתה טיטי, צילומים וסרטונים מחשיפת הקבר. טיטי התרגשה מאד, פרצה בבכי והודתה מכל הלב על היוזמה בדרך להגשמת צוואתה של אמא ז"ל להביאה לקבורה בישראל.

בזמן הקרוב ישלים ארגון זק"א את הסידורים הנדרשים כדי להביאה לקבורה בישראל.


כזכור, חשפה טיטי את סיפור הילדות שלה ודיברה על מות הוריה ועל מסע ההישרדות שלה "אמא שלי נפטרה כשהייתי בת 10 ואבא שלי נפטר כשהייתי ממש קטנה, בכלל לא יצא לי להכיר אותו. אמא שלי הייתה הכל, עד שיום אחד חזרתי הביתה וראיתי אותה על המיטה. מהאדם הכי חזק שהיה הכל בשבילי, היא חצי שנה לא זזה מהמיטה. אני זוכרת שבתור ילדה קטנה לא הייתי מסוגלת לראות אותה והייתי בורחת מהבית. סבא וסבתא ניסו לזרז את העליה שלנו לישראל היא נפטרה יומיים לפני שהיינו אמורים לעלות" אמרה טיטי והמשיכה "שלושה ימים אחרי הצבא לא אמרתי לאף אחד, לקחתי את התיק וטסתי לאתיופיה וחיפשתי את הקבר של אמא שלי באתיופיה. כשמצאתי את הקבר הבנתי שאין אמא... לא השלמתי עם זה שהיא מתה, והיום כל דבר שיש לי אני מתפללת אליה. אני מרגישה שמאז שביקרתי באתיופיה היא באמת איתי וכל יום היא מלווה אותי".