אילוסטרציה | fotolia  פרשיית סמים רחבת היקף בנתניה אילוסטרציה | fotolia

כתב אישום נגד חמישה חשודים מנתניה במסגרת פרשיית סמים רחבת היקף בה הקימו עסק של סחר בסמים תוך שימוש באפליקציית הטלגראם

אילוסטרציה | fotolia 

במהלך החקירה עלה כי החשודים עשו שימוש בתוכנת הטלגראס כפלטפורמת תקשורת ליצירת קשר אנונימי בין משתמשים שונים, לצורך מכירה וקנייה של סמים.

מהחקירה התברר כי במהלך תקופה שקדמה לחודש מאי 2018 ועד ינואר 2019, שני חשודים אחרים קשרו קשר כדי לסחור בסמים ובמסגרת אותו קשר עשו שימוש באפליקצייה תוך שימוש במספר יוזרים. תפקידו של אחד משני החשודים הייתה מול סוחרי הסמים מהם רכש סמים שהיו נמכרים בהמשך ללקוחות דרך האפליקציה. תפקידו של החשוד השני היה תפעול היוזרים ותיאום עסקאות הסמים, רק לאחר אימות פרטי הלקוח, שכלל שליחת תעודת זהות ותמונת סלפי, החשוד מסר ללקוח כתובת ממנה היו נמכרים הסמים.

חקירת המשטרה העלתה כי חמשת החשודים ניהלו משא ומתן אודות רכישות ומכירות סמים ביניהם ועשו שימוש בקודים במהלך ההתכתבויות ביניהם המצביעות על הבקיאות והמעורבות הגדולה שלהם בעולם הסמים כגון: "לבן"=סמים באיכות טובה מאוד, "פירורים ובררה"= סמים שנותרים מתוך כמות ולא ניתן למכור אותם, "חוץ/בית/חממה/מנורה"= המקום בהם גודלו הסמים ועוד.

עם מעצרם של החשודים ובמהלך חיפוש בבתיהם נתפסו סמים, משקל לשקילת סמים וטלפונים ניידים הנחשדים כטלפונים מבצעיים של החשודים בניהול רשת הסמים המסועפת.
ארבעה חשודים נעצרו ביום 4.6.19 וחשוד נוסף נעצר ביום 11.6.19. מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בבימ"ש השלום בפ"ת ובשבוע שעבר הוגשו נגד החשודים כתבי אישום המכילים אישומים רבים ובעבירות של סחר בסמים, קשירת קשר לביצוע פשע, תיווך בעיסקאות סמים והחזקת סמים לצריכה עצמית. יחד עם כתבי האישום הוגשו נגד חמשת החשודים גם בקשות מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. נגד שני החשודים הנוספים החקירה נמשכת.