חוף סירונית | תמונה: עיריית נתניה הצעה: חניה חינם בחופי הרחצה לתושבי נתניה חוף סירונית | תמונה: עיריית נתניה

חבר מועצת נתניה, ניסים פלד העלה הצעה בישיבת המועצה האחרונה לפיה תושבי נתניה לא ישלמו עבור החנייה בחופי הרחצה השונים בעיר

חוף סירונית | תמונה: עיריית נתניה

בישיבת המועצה האחרונה של עיריית נתניה עלתה לדיון סוגיית חניה חינם בחופי הרחצה בעיר. חבר המועצה ניסים פלד הציע שכל תושב יהיה זכאי לחניה חינם עבור עד שני רכבים "על פי מדבקה שנתית לרכב שתצורף אוטומטית לחשבון הארנונה השנתי הנשלח בתחילת השנה" כתב פלד בהצעה "החניה בחוף הים תיפתח אוטומטית לבעלי המדבקות לרכבים תושבי נתניה בלבד בהתאם לנוהל".

חברת המועצה טלי מולנר האחראית על החופים השיבה כי מתוך שלושת החניונים בחופי הרחצה, הגדול ביותר הוא חוף פולג שכלל לא שיך לעירית נתניה אלא למינהל מקרקעי ישראל. העיריה התערבה לפני מספר שנים והגיעה להסדר שהסכום לתשלום עבור תושבי נתניה יהי 5 שקלים בלבד. חופי סירונית ובלו ביי נמצאים באמצע מכרז לכן עד סוף ההתקשרות לא ניתן לעשות שינויים. "צריך לזכור שהסיבה היחידה שהחניונים בתשלום היא לא בשביל עושק ולא בשביל להעשיר את הקופה העירונית. לא מדובר ברווחי ענק וגם המעט שנכנס מהחניות מושקע בשדרוג החופים כך שהכסף חוזר לציבור" השיבה מולנר והוסיפה "אני לא מכירה ערים ששם החניה חינם. רק לאחרונה קראתי שבחיפה החלו לגבות תשלום בחניוני החופים. ראש העיר הבינה שעדיף לגבות תשלום סימלי ולתת לתושבים סדר, בטיחות ואכיפה בתמורה. כנ"ל בעמק חפר, גם שם היתה כניסה חינם וראש המועצה הבינה שהחינם מזמין בלאגן ואי סדר ופנתה לרשויות להתחיל בגבייה".

ההצעה לסדר יום ירדה לאחר ש-11 חברי מועצה הצביעו נגד ההצעה ו-5 חברי מועצה הצביעו בעדה.