news 480x140

התקדמות ניכרת בפרוייקט כביש 561, שאמור לחבר בין כביש 2 לכביש 4 - הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה אישרה את תכנית הכביש, חרף ההתנגדויות. תקציב הפרויקט 350 מיליון שקלים

כביש 561

כביש 561

הישג לעיריית נתניה ולמועצה המקומית אבן יהודה: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז, אישרה למתן תוקף את תכנית כביש הרוחב האזורי 561.

מדובר בדיון נוסף, אותו אישרה הוועדה המחוזית באופן חריג, וזאת בשל חשיבות הפרוייקט, הנכלל בתכנית החומש של חברת נתיבי ישראל.

יש לציין כי כביש 561, שאורכו כ-4 ק"מ, מתוכנן לעבור מגשר השלום בנתניה, הסמוך לכביש 2, עד מחלף אילנות העתידי בכביש 4, ובשלב ראשון עד אזה"ת קדימה-צורן. כחלק מהמתווה, יתחבר הכביש לכיכר כפר-נטר, ובהמשך לגשר השלום. בכביש מתוכננים שלושה נתיבים לכל כיוון כשמתוכם אחד לתחבורה ציבורית, ובצידו מדרכה ושביל אופניים.

מלבד החיבור בין נתניה לכביש 4, אמור הכביש להקל את גודש התנועה בכביש 553, להוציא את התנועה העוברת מאבן-יהודה ולתרום לשיפור בטיחות הנסיעה באזור.

561

ראש העיר מרים פיירברג, ראש מועצת אבן יהודה אבי הרר וסגן ומ"מ ראש העיר אלי דלל

מדובר בפרוייקט אותו מנסים לקדם מזה כ- 10 שנים ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר וראש מועצת אבן יהודה, אבי הררי.

ראש העיר מרים פיירברג איכר "לכביש ערך מוסף בכל הקשור להפחתת עומסי התנועה במזרח נתניה ובאזור כולו ויש להודות לכל מי שהיה שותף למהלך ובראשם שר התחבורה היוצא, השר ישראל כץ וכן אבי הררי, ראש המועצה המקומית אבן יהודה."

סגן ומ"מ ראש העיר אינג' אלי דלל: "ציינתי בוועדה כי הכביש חייב לקבל אישורים ולהתקדם הלאה במהירות האפשרית, שכן סלילתו תתן מענה ורווחה לתושבי האיזור בכלל ולתושבי מזרח נתניה בפרט".
אבי הררי, ראש מועצת אבן יהודה "כביש 561 חיוני לכל תושבי אזור השרון בכלל ואבן יהודה בפרט. הכביש החדש יפתור את בעיית עומסי התנועה הקשים וכלי הרכב הרבים החוצים את אבן יהודה בכל יום וגורמים לתושבים סבל רב וסכנה בטיחותית. לכן, ביקשתי לאשר את הכביש בהקדם, כדי שאפשר יהיה להתחיל לקדם אותו".