אילוסטרציה | fotolia "הרעיון טוב, אבל ספק אם הוא בר ביצוע" אילוסטרציה | fotolia

הפיילוט "נתיב פלוס" של משרד התחבורה גרם לעומס כבד בנתניה בכלל ובקריית השרון בפרט. כעת מנסים בשכונה לפתוח קבוצות נסיעה משותפת (Car Pool) כדי למלא רכבים בשני נוסעים ומעלה ולקצר תהליכים בנתיבי התחבורה הציבורית

אילוסטרציה | fotolia 

תושבי קריית השרון לא ממש היה מוכנים לפיילוט "נתיב פלוס" של משרד התחבורה בקטע שבין מחלף נתניה צפון לגשר השלום. הפיילוט, במסגרתו זכאים רכבים בעלי שני נוסעים ומעלה לנסוע בנתיבי התחבורה הציבורית ולקצר את זמן הנסיעה, יצר צוואר בקבוק בשכונה וברחבי העיר, שהובילו את ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, לשגר מכתב למשרד התחבורה בדרישה לבטל אותו. את שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', כל זה לא ממש מעניין וממחר (שישי) צפוי הניסוי לקבל תוקף רשמי. בתגובה, החליטו בשכונה לעשות מעשה ופתחו באתר המקומי 'קריית השרון שלי' אפשרות לקבוצות נסיעה משותפות (Car Pool) לכל רחבי הארץ, בין השאר לאזור התעשייה ספיר בנתניה, מתחם הבורסה ברמת גן, מגדלי עזריאלי בתל אביב ואפילו לטכניון בחיפה.

"שוחחתי עם שר התחבורה והתרשמתי שהוא סגור על עצמו שזה הדבר הנכון לעשות והוא רוצה לשנות סדרי עולם", אומר הפעיל החברתי ותושב קריית השרון, מאור דאיה. "לפני כחמש שנים, כשהייתי בוועד השכונה, ניסינו לקדם את קבוצות ה-Car Pool אבל לא הייתה נכונות והתושבים לא היו בשלים לכך. על פניו מדובר ברעיון טוב, אבל ספק אם הוא בר ביצוע כי לא משנים הרגלים במדינה הזו ולכל אחד נוח לנסוע לבד באוטו שלו. יחד עם זאת, הרעיון שלנו הוא לעודד מחדש את האנשים לנסוע יחד וכדי להנגיש את היוזמה פתחנו באתר מסלולים מגוונים לכל הארץ יחד עם קבוצות בהן אפשר לתאם יחד נסיעות. אני מעריך שיהיה כאוס בהתחלה, אבל אנחנו מנסים לזרום עם הרעיון". לגבי המצב בשכונה בעקבות הפיילוט הוסיף: "אם בעבר לצאת מהשכונה בבוקר לקח רבע שעה, היום מדובר בחצי שעה ויותר ובגלל העומס בכביש 2, מגיעה תנועה מחוץ לנתניה והרבה אנשים מקצרים דרך קריית השרון. שר התחבורה בשלו ומבחינתו התהליך מתחיל מחר רשמית. מצב התחבורה הציבורית גרוע ואין יותר מדי אופציות, כך שננסה לקחת מנהיגות אישית ולהצטרף לתהליך בלית ברירה".