רחוב הדקל | הדמיה : גיא שחר  נלחמים על עתיד קריית השרון רחוב הדקל | הדמיה : גיא שחר

אישור הוועדה המקומית להגדלת כמות יחידות הדיור בשכונה ב- 730% התקבלה בקרב חבריה בתדהמה. עכשיו הם יוצאים למאבק ומתנגדים נחרצות. "רבי קומות לא יחליפו פה וילות ללא מאבק משפטי", אומר גיא שחר, חבר ועד השכונה

רחוב הדקל | הדמיה : גיא שחר 

תושבי קריית השרון לא יודעים אם לצחוק או לבכות. בשלישי שעבר אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה שינוי תב"ע (תכנית בניין עיר) ברחוב הדקל בשכונה. במסגרת זו, 17 בתים צמודי קרקע הפכו ל-124 יחידות דיור בבניינים בני 25 קומות. המשמעות: הגדלת כמות הדירות ב-730%. על עומסי תנועה חריפים ברחוב חד סטרי הסמוך לבית הספר היסודי 'שמרית אור', אין טעם להרחיב. ראוי לציין כי האישור הנו בסמכותה של הוועדה המחוזית, הכוללת אדריכלים, מתכנני עיר ונציגי ציבור מכל אזור המרכז אליו שייכת נתניה, אך אותה ועדה מתבססת על המלצותיה של הוועדה המקומית – רובה ככולה מורכבת מנציגי מועצת העיר, שכאמור אישרה את השינוי. שמונה חברים הצביעו בעד, בעוד המשנה לראש העיר, טלי מולנר, עופר אורנשטיין ואדיר בנימיני הצביעו נגד.

חדשות מקומיות - נלחמים על עתיד קריית השרון

רחוב הדקל כיום | צילום: התושבים 

מדיניות זהה

מי שהגיש את הבקשה לשינוי התב"ע הוא היזם גדי מכלוף. בישיבת הוועדה הוא גם קיבל אישור לדבר ולהציג את עמדתו, מה שלא התאפשר למתנגדים שהגיעו למקום, הן תושבי השכונה והן תושבי העיר משכונות אחרות. יודגש כי הכל נעשה באופן חוקי וכשר, אך זה לא משנה את החשש הכבד של התושבים לגורל השכונה. "מדובר בסיפור הזוי לחלוטין, כאשר בוועדה מספרים סיפורי אלף לילה ולילה ואלה אנשים שלא מבינים בתהליכים של שינוי תב"ע", קובע חבר ועד קריית השרון, גיא שחר. "ניסו לצייר את זה כאילו זו בקשה של העירייה והבטיחו ליזם שהשקיע הרבה כסף, אז חייבים לאשר". על ההשלכות הוסיף שחר: "מדובר באסון, משום שוועדה מקומית לא יכולה לקבל החלטות שונות במגרשים דומים וצריכה להיות מדיניות זהה. תיאורטית, כל אדם שיקנה מגרש בסדר הגודל הזה יוכל להגדיל את כמות הדירות ב-730% שזה פשוט מטורף וישליך על פרויקטים עתידיים. בוועדה אמרו שזה משתלב במרקם הבניינים, אבל זה שקר. יש במקום בניינים בני עשר קומות, איך בדיוק מגדלים בני 25 קומות שיחליפו 17 וילות ישתלבו בהם? אין בזה שום הגיון תכנוני ולא ברור איך אישרו דבר כזה. גם מהנדס העיר, ארז טל, אמר שאסור שהתכנית תעבור אבל בוועדה משום מה התעלמו. הנזק יהיה לכל נתניה ולא רק לשכונה". באשר להשקעות הכלכליות מצד היזם הוסיף שחר: "צריך להבין שקבלן שעושה הליך של שינוי תב"ע אמנם משקיע מאות אלפי שקלים, אבל זה כסף קטן לעומת פוטנציאל הרווח, שעומד על מאות מיליוני שקלים. אני לא מתרגש מזה שמספרים שהשקיע כסף ולא צריך בגלל זה להרוס את החיים של תושבי קריית השרון".

הולילנד כמשל

התגובות הזועמות ברשתות החברתיות לא איחרו להגיע בעקבות ההחלטה. באחת מהן הזכיר חבר ועד השכונה, רועי דורונג'ה, את המילה הולילנד. חברו שחר הדגיש כי האזכור לא נכתב בהקשרים של שוחד ושחיתות, אלא כוון ללמד על כך שכל קשר ויזואלי בין הפרויקט להרי ירושלים מקרי בהחלט, בדומה למה שצפוי בקריית השרון. זה הספיק למכלוף כדי ליצור קשר עם דורונג'ה ולאיים בתביעת דיבה. האחרון מיהר למחוק את הפוסט ופרסם התנצלות והבהרה בנושא. "הקבלן פירש את הפוסט איך שפירש, אבל מובן שלא הייתה שום כוונה לפגוע בו", אמר שחר והוסיף כי במידה ותוגש תביעת דיבה ייצאו בשכונה לקמפיין גיוס המונים על מנת לממן את ההליך המשפטי. אגב, מספר פניות של עורכי דין לייצוג חינמי במידת הצורך כבר התקבלו בוועד השכונה. ומה הלאה? חברי הוועד כבר הגישו בקשה לוועדה המקומית לדיון חוזר ולא מתכוונים לוותר. "בכל מקרה, מתוך דאגה לקריית השרון ולכלל העיר נתניה לא ניתן לנושא כזה להיות מאושר ללא התנגדות", מסכם שחר. "נשכור עורכי דין ומשרדי אדריכלים ואם יהיה צורך נערער לבית המשפט. רבי קומות לא יחליפו פה וילות ללא מאבק משפטי".