מרים פיירברג איכר | מתוך סרטון התמיכה בבנימין נתניהו "נתניהו הוא אחד המנהיגים הגדולים שקמו לעם היהודי" מרים פיירברג איכר | מתוך סרטון התמיכה בבנימין נתניהו

ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, העלתה סרטון תמיכה גורף בראש הממשלה בדף הפייסבוק שלה וזכתה לתגובות מפרגנות לצד גינויים על כך שנקטה עמדה פוליטית בפומבי. תושב העיר: "לא מתקבל על הדעת שמרים עושה שימוש בדף ציבורי כפלטפורמה למען הליכוד"

מרים פיירברג איכר | מתוך סרטון התמיכה בבנימין נתניהו

ביום שני הקרוב יגיעו תושבי ישראל להצביע בבחירות בפעם השלישית בתקופה האחרונה. מי שלא השאירה מקום לספק באשר לדעותיה הפוליטיות היא ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, שפרסמה בדף הפייסבוק שלה סרטון תמיכה גורף בראש הממשלה, בנימין נתניהו.

"מדינת ישראל, מדינה קטנה, הפכה לאחת המובילות בעולם בכל תחום שרק אפשר", אמרה פיירברג-איכר בחיוך כשהיא מצולמת בלשכתה. "אין ספק, ואף אחד לא יכול לחלוק על כך, שמי שאחראי להישגים האלה ומי שכל מנהיגי העולם מעריכים ומעריצים אותו, זה בנימין נתניהו". עוד המשיכה ראש העירייה ואמרה כי "אנחנו רוצים שבנימין נתניהו ימשיך לכהן עוד שנים רבות, יתרום למדינת ישראל, וללא ספק הוא אחד המנהיגים הגדולים שקמו לעם היהודי. אני רוצה לבקש מכם, זה לא מספיק לאהוב את נתניהו, להעריץ אותו ולהעריך אותו. בואו ביום שני הקרוב להצביע לסיעת הליכוד, בראשה עומד בנימין נתניהו".

הסרטון זכה למאות לייקים ושיתופים. חלקם תמכו בדברי ראש העיר בסגנון "גדולה מהחיים, מילים אמיתיות", או "יישר כח גם לעשיה שלך בנתניה וגם בתמיכה שלך לביבי הגדול" וחלקם מחו על כך שאדם בתפקיד ציבורי משמעותי כל כך מביע את עמדתו בפומבי. "בחרתי בראש עיר לא מפלגתית", הגיבה אחת התושבות. "מעניין מה ביבי כבר הבטיח לך. ראוי שתשמרי על ממלכתיות כפי שהצהרת בקמפיין הבחירות שלך!".

גם תושבים עמם שוחחנו היו חלוקים בדעותיהם "ראוי היה שמרים הייתה מפרסמת סרטון ובו היא פונה לתושבים לממש את זכותם ולהצביע על פי מצפונם לכל מפלגה שהיא", אמר אחד מהם. תושב אחר הוסיף כי "זה לא מתקבל על הדעת שמרים עושה שימוש בדף ציבורי, בו היא אמורה להציג את מעשיה כראש עירייה ולהשיב לתלונות התושבים, כפלטפורמה למען הליכוד".

לעומתם אמרה תושבת נתניה "כולם הרי יודעים שמרים הגיעה מתנועת הליכוד, כל הכבוד על נקיטת העמדה הברורה ועל השקיפות בעניין". תושב אחר הוסיף "מעניין שהביקורת נגד מרים מגיעה בעיקר מהשמאלנים ולא שמעתי מהם ביקורת כאשר חלק מחברי המועצה תמכו בגלוי בכחול לבן".