בתום מאבק שנמשך למעלה מ- 15 שנה, גובשה בימים אלה ההיערכות בשטח לקראת הקמתם של שוברי הגלים בנתניה שיוקמו לאורך כ - 3.5 קילומטר 

מצוקי החוף של נתניה

מצוקי החוף של נתניה

לאחר מאבק שנמשך למעלה מ- 15 שנה, אותו ניהלה ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, מול גופים ממשלתיים ומקצועיים רבים, מאבק שלווה בפנייה לבג"צ - גובשה ההיערכות בשטח לקראת הקמתם של שוברי הגלים בנתניה. שוברי הגלים יוקמו לאורך כ - 3.5 קילומטר על ידי החברה הממשלתית לשימור המצוק החופי, שהוקמה כדי לטפל בהגנות הימיות לאורך חופי הים התיכון.

מדובר במגה פרויקט ובפריצה דרך ברמה הארצית לטיפול במצוקי החוף, שתכלול הקמתם של 12 שוברי גלים מנותרים, בשתי פעימות, בהשקעה של כ – 170 מיליון שקל.
בנוסף – החלה המדינה לממן גם את העבודות היבשתיות באותו מקטע.
עבודות אלו תבוצענה במקביל, על ידי החברה הכלכלית של העירייה.
יש לציין כי ב- 20 השנים האחרונות, השקיעה העירייה מכספי הפיתוח עשרות מיליוני שקלים ביבשה, ללא סיוע ממשלתי, למרות שמדובר בפרוייקט לאומי, זאת במטרה לטפל במצוקי החוף הנסוגים ובמפולות המתמשכות שפקדו את המצוק ולשמר את המבנה הטופוגרפי של העיר. 

לאחר פנייה לבג"צ – הקימה המדינה חברה ממשלתית לטיפול במצוקי החוף בכל הארץ, כאשר בימים אלה כאמור גיבש מינהל ההנדסה, בשיתוף החברה הממשלתית את התכנית שתאפשר את תחילת העבודות בנתניה, שצפויות להימשך כשלוש שנים.

במסגרת התוכנית שגובשה – תסלול החברה למצוקי החוף כביש גישה נוסף, במקביל לכביש הירידה לחוף ארגמן. בנוסף - יוסב חניון החוף לאתר התארגנות, אשר ישמש לאחסון חומרי הגלם וציוד מכני הנדסי, כאשר במקומו יוכשר ממול לחוף ארגמן חניון ללא תשלום לבאי החוף. סוכת המציל תוזז דרומה כ – 200 מטר.
עבודות ההיערכות ותחילת העבודות יתבצעו בתום עונת הרחצה הקרובה.

לדברי מהנדס העיר, ארז טל, מדובר בסוגיה סביבתית חשובה מאין כמותה, שעשויה בתוך כך - לתרום לבטיחות הציבור וכן להרחיב את חופי הרחצה שיעמדו לטובת תושבי נתניה והבאים בשעריה, תוך הוספת סוכות מציל לאורך רצועת החוף היפהפיה של נתניה.