רחוב הרצל נתניה. ארכיון | צילום: נתניה נט  ד”ר שריפי: להאריך תוקף רשיונות העסק בשל משבר הקורונה רחוב הרצל נתניה. ארכיון | צילום: נתניה נט

יו"ר הוועדה לרישוי עסקים בלשכה, ד"ר ניסן שריפי וראש לשכת עוה"ד, עו"ד אבי חימי, פנו לשר הפנים בבקשה להאריך רישיון עסק או חידוש עסק לתקופה של 90 יום כחלק מתקנות לשעת חרום

אי

רחוב הרצל נתניה. ארכיון | צילום: נתניה נט 

יו"ר הוועדה לרישוי עסקים בלשכה, ד"ר ניסן שריפי וראש לשכת עוה"ד, עו"ד אבי חימי, פנו השבוע לשר הפנים, אריה דרעי בבקשה כי יורה באמצעות התקנות לשעת חירום, כי כל בעל עסק שהגיש בקשה לקבלת רישיון עסק או שעליו לחדש את רישיון העסק שלו במהלך חודש מרץ 2020, ייראה כמי שיש בידו רישיון עסק לתקופה של 90 יום.

ראשי הלשכה ציינו כי: "כידוע, עסקים רבים מצויים כעת בליבת הסערה הכלכלית שנגרמה עקב התפשטות נגיף הקורונה, ורבים הם בעלי העסקים אשר מנסים לשרוד בתקופה קשה זו. חלק ניכר מעסקים אלה נמצאים בשלבים שונים של הוצאת רישיון עסק (קבוע או זמני) וכלפי חלקם קיימים אף צווי סגירה שנכנסו לתוקף בחודש האחרון בשל היעדרו של רישיון כאמור".

כמו כן, ציינו חימי ושריפי, כי בתקופה זו לא ניתן להוציא או לחדש רישיון עסק, ולפיכך עסקים אלה פועלים כעת, לכאורה, בניגוד לחוק. 
לפיכך, ביקשו, כאמור, להורות על חידוש אוטומטי של רשיונות העסק.

במכתב תשובה שהתקבל אתמול (שלישי) ממנכ"ל משרד הפנים נאמר "אנו פועלים בתיאום עם משרד המשפטים לבחינת האפשרות להתקין תקנות שעת חירום, אשר בהן יינתן מענה לתוקפם של רישיונות והיתרים אשר עתידם לפקוע על דרך של הארכה גורפת".