שוק רמלה לוד האם שוק רמלה לוד יפתח בנתניה? שוק רמלה לוד

עשרות סוחרים משוק רמלה לוד הפגינו מול ביתה של מרים פיירברג-איכר במחאה על כך שהעירייה לא מאשרת את פתיחת השוק לאחר משבר הקורונה. העירייה: "האשמה לסגירת השוק על כתפיו של היזם בלבד"

שוק רמלה לוד 

סערה גדולה סביב החזרה ההדרגתית של המשק לפעילות. עשרות סוחרים משוק רמלה לוד הוותיק בנתניה, המפרנס כ-200 משפחות, הפגינו אמש (חמישי) מול ביתה של ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, במחאה על כך שלא קיבלו אישור לפתיחת השוק. בהפגנה הונפו בין השאר שלטים בנוסח: "200 משפחות בלי פרנסה! הצילו!". ראוי לציין כי במקביל עסקים אחרים שבים אט אט לשגרה, בכלל זה שוק נתניה.

מוקדם יותר אתמול הגיעו נציגי הסוחרים לבניין העירייה על מנת לנסות ולמצוא פתרון למצב הבעייתי, אך לטענתם נתקלו ביחס מעליב. "ישבנו שעות בשמש מול בניין העירייה אבל לא הסכימו להכניס אותנו פנימה ולא לדבר איתנו", אומרת בעלת דוכן בשוק. "מעבירים אותנו מאחד לשני וכל אחד מגלגל את הכדור לאחר. לפני שבועיים פתחו את השוק ליום אחד וסגרו. אנשים קנו סחורות ולא יכולים לעבוד. כשכולם לא עבדו בגלל הקורונה הבנו את המצב, אבל מה קרה עכשיו? לא יתכן שיעשו לנו קורונה מספר 2. אנחנו אנשים נורמטיביים שרק רוצים לעבוד ולתת מענה לתושבים שלא יכולים להרשות לעצמם לקנות בחנויות. 200 משפחות מתפרנסות מהשוק ונותרנו בלי עבודה. חייבים פתרון מיידי ולא יכול להיות שראש העירייה לא רואה את התושבים שבחרו בה. בפעם הבאה כל ה-200 משפחות יגיעו הנה ויישבו לה מתחת לבית".

"אנחנו כאן כבר 12 שנה, אין לנו עבודה אחרת והעירייה גמרה עלינו", הוסיף אחד הסוחרים שהשתתף בהפגנה. "הם מנגנים על זה שאין לבעל השוק אישורים, אבל אנחנו לא ידענו על זה. הוא אמור להביא את כל האישורים הדרושים ובינתיים אנחנו מבקשים אישור זמני כדי שנוכל לעבוד ולהתפרנס".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "ראש העיר והצוות המקצועי מתכנס לדיונים ומנסה למצוא פתרונות בנושא, זאת במטרה לסייע לסוחרים ולקונים במתחם. בתוך כך, יש להדגיש כי לא ניתן לאפשר את הפעלת השוק במיקום הנוכחי, זאת בשל צו שהוציא בית המשפט עוד בשנת 2009 המורה על סגירת העסק והחצרים בגין היעדר רישיון עסק. לרשות היזם המפעיל את השוק, עמדו למעלה מ-11 שנה להסדיר את כל נושא הרישוי ולעמוד בתנאי החוק, אולם הוא לא עשה זאת עד כה. יתרה מכך, משנודע למשטרה כי העסק פועל בניגוד לצו ביהמ"ש, הסירה המשטרה את הסכמתה להפעלת המקום.מכאן שיש להטיל את האשמה לסגירת השוק על כתפיו של היזם בלבד".