גן הורדים הורים נחרדו לגלות התקהלות בגן ילדים בניגוד להנחיות גן הורדים

גן הוורדים בנתניה אכלס תפילה המונית במהלך החג. פיקוח שהוזעק למקום פיזר את ההתקהלות, לאחר שהנוכחים לא הציגו אישור כנדרש. אחת האימהות: "המחאה היא לא דתית, אלא בריאותית נטו. היו במקום אולי 100 איש וזה סיכון של הילדים שלנו תוך הפרה בוטה של ההנחיות". עיריית נתניה "לא נאפשר מתפללים בחודש הקרוב"

גן הורדים 

בשישי האחרון בשעות הבוקר התגלה על דרך המקרה כי מגבלות לחוד ומציאות לחוד. תושבת העיר שעברה בסמוך לגן ילדים – "גן הוורדים" ברחוב נתן יונתן בעיר, בו לומדת בתה, נחרדה לגלות תפילה המונית במקום ללא כל שמירת מרחק כמתחייב. ראוי לציין כי בשל מגבלות הקורונה, לא מורשים ההורים להיכנס לגן במהלך השבוע.

"היו במקום אולי 100 איש, החצר הייתה מלאה בילדים וכל הזמן הגיעו עוד ועוד אנשים כדי להתפלל", היא מספרת בשיחה עם "נתניה נט". "ידוע שאנחנו כהורים לא מורשים להיכנס ושולחים בכל יום את הילדים עם הצהרת בריאות. עצוב לגלות שבסופי שבוע הכללים השתנו, אין הגבלות והכל מותר. העירייה פרצה את כל הגבולות ומסרה את המפתחות של הגן לקבוצה של מתפללים, וזו הייתה יכולה להיות כל קבוצה אחרת. גילינו את זה במקרה ואיש לא טרח לעדכן אותנו. חשוב לי להדגיש שהמחאה אינה דתית, אלא בריאותית נטו. זה יצר התקהלות שמסכנת את הצוות של הגן ואת הילדים שלנו תוך הפרה בוטה של הנחיות משרד הבריאות".

האם מיהרה להזעיק למקום את המשטרה והפיקוח העירוני. משהגיעו, התברר כי לקבוצת המתפללים אין אישור להתקהלות כנדרש והם התבקשו לפנות את המקום ולנעול את השער. האם, כמו גם מספר הורים נוספים, נמנעו מלשלוח את ילדיהם לגן ביום ראשון מחשש לבריאותם, ומתלבטים האם להשיבם לפעילות סדירה בהמשך השבוע.

לאחר שפנתה לעירייה בנושא, נענתה האם על ידי ראש מטה במנהל חינוך, שלומי רוקח, כי "אנחנו מודעים למורכבות. בימים אלה העירייה בוחנת מחדש את מדיניותה בנושא. אני מניח שבימים אלה תנקוט העירייה עמדה ברורה ותנקוט בפעולה כדי ליישמה". קשה להגיד שהתשובה הניחה את דעתה של האם. "בסך הכל זו תשובה לקונית, בלי התחייבות שבשבוע הבא העניין לא יחזור על עצמו", אמרה. "העירייה גם לא לקחה אחריות לנקות ולחטא את הגן לאחר שהמתפללים נכחו בו. אולי חשבו שהם ינקו אחריהם, אבל ברור שזה לא קרה. בשורה התחתונה מדברים על חשש מהתפרצות גל נוסף של מגפת הקורונה, בעיקר במוסדות חינוך. חבל שלא דואגים לילדים שלנו ונותנים לאנשים להיכנס לגן בלי בקרה".

תגובת העירייה

לאחר קבלת הנחיות משרד הבריאות על פתיחת בתי הכנסת, חזרו המתפללים להתפלל במקומותיהם, אלא שלצערנו בשל העובדה שמדובר בתפילה במוסד חינוכי ובשל החמרה בתחלואה דווקא במוסדות החינוך - החליטה העירייה
להודיע למתפללים שלא תאפשר להם בחודש הקרוב להתפלל בתוך מבני החינוך וגם לא בחצרות הגנים ובתי הספר.
בעוד כחודש תערוך העירייה חשיבה מחודשת ותקבל החלטה בהתאם.