צילום: רן אליהו האם יימצא פתרון לבעיית השוליים הצרים בדרך לאזה"ת החדש? צילום: רן אליהו

מגעים עם משרד התחבורה ונתיבי ישראל בניסיון לפתור את בעיית השוליים הצרים בדרך לאזור התעשייה פולג. אלי דלל: "נעשה הכל כדי לאפשר התנהלות בטוחה במקום להולכי הרגל ורוכבי האופניים"

צילום: רן אליהו 

לאחרונה עלו לא מעט חששות בקרב הולכי הרגל ורוכבי האופניים, על כך שאין באפשרותם להגיע בבטחה מהשכונות הדרומיות בנתניה לאזור התעשייה פולג. חשוב לציין כי במקום ישנם שוליים צרים במיוחד ותושבים רבים קבלו על כך שעל מנת להגיע רגלית לאזור התעשייה פולג, עליהם לעלות על כביש עמוס ולסכן עצמם שלא לצורך.

מבדיקה עם עיריית נתניה נמסר כי הבעייה מוכרת לעירייה וסגן ומ"מ ראש העירייה, אלי דלל, פועל תקופה ארוכה על מנת לנסות ולפתור את המצוקה. דלל סייר במקום בינואר השנה יחד עם נציגי משרד התחבורה. "אין במחלף שוליים נורמליים, לא להולכי רגל ולא לרוכבי האופניים", אומר דלל בשיחה עם "נתניה נט". "אנחנו מבקשים כבר זמן רב ממשרד התחבורה ומנתיבי ישראל שדרוג מאסיבי במקום, שיאפשר הקמת נת"צים וכן מעבר בטוח לכלל הציבור".

עוד ציין דלל כי בשל העובדה שעבודות בשטח הלכה למעשה לוקחות זמן, נבדקת האפשרות להקים שביל זמני שיאפשר מעבר בטוח הן להולכי הרגל והן לרוכבי האופניים שמעוניינים להגיע לאזור התעשייה, אבל זה לא הכל. במסגרת ההשקעה בנתיבים המהירים שבאחריות נתיבי איילון, ביקש דלל להקים גשר נפרד ברוחב של חמישה מטרים, מנורדאו לאזור התעשייה, שלמעשה יפתור לחלוטין את הבעיה של משתמשי הדרך. מדובר בגשר דומה לזה הקיים בצומת דרור, ופתר בשנים האחרונות עומסי תנועה גדולים במקום.

"מדובר בתכנית לטווח ארוך ועל כן יש לבדוק את ההיתכנות שלה", אישר דלל. "אני מקווה שהיא תתקבל והעבודות צפויות להימשך כחמש שנים. כך או אחרת, נעשה הכל כדי לאפשר התנהלות בטוחה להולכי הרגל ורוכבי האופניים".