ריאה ירוקה בלב שכונת רמת פולג | צילום: נתניה נט ממשיך המאבק בגזרת שינוי ייעוד השטח הירוק בשכונת פולג ריאה ירוקה בלב שכונת רמת פולג | צילום: נתניה נט

בעירייה הגישו התנגדות לתכניתם הקודמת, ובמקום בניין בן שמונה קומות מבקשים כעת קומה אחת בלבד שתיועד לשימוש ציבורי, ככל הנראה מועדון לגיל השלישי. אלא שאת המתנגדים בשכונה זה רחוק מלספק

ריאה ירוקה בלב שכונת רמת פולג | צילום: נתניה נט

מה יעלה בגורל הריאה הירוקה בשכונת פולג? כזכור, פרסמנו לאחרונה מחאה רחבת היקף בקרב תושבי השכונה, בעקבות תכנית שהוגשה לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, לפיה מעוניינים בעירייה להפוך את אותו שטח המוגדר כירוק לשטח חום – קרי כזה שתתאפשר בו בנייה. על פי אותה תכנית, ייעדה העיירה לאותו שטח מבנה בן שמונה קומות הכולל שטחי מסחר.

אלא שמאז חלו התפתחויות. ב-6 בספטמבר הגישה העירייה התנגדות לתכנית האמורה, עליה חתום מהנדס העיר, ארז טל. על פי המסמך עולה כי בעירייה רוצים כעת לאפשר בנייה של קומה אחת בלבד במקום לשימוש ציבורי. "הוועדה המקומית סבורה כי השימוש המרכזי במתחם זה הנו שטח ציבורי פתוח, תוך מתן אפשרות להיקף בנייה מצומצם במתחם, באמצעות התאמת והרחבת המבנים הקיימים עבור שימושים ציבוריים – מועדון לגיל השלישי, ספריה, גן ילדים", נכתב בהתנגדות.

אלא שתושבי השכונה, שהתנגדו מלכתחילה לשינוי השטח וטענו לאיבוד הריאה הירוקה האחרונה בשכונה, רחוקים מלהיות שבעי רצון. לראייה, על שלוש התנגדויות שונות שהגישו מטעמם לוועדה המחוזית חתומים לא פחות מ-424 מתושבי השכונה. "הוגשה כאן ההתנגדות הציבורית הכי גדולה שהייתה אי פעם בנתניה לשינוי הייעוד של הקרקע בפינת הלילך-בגין-מנור ושז"ר", מבהיר דודו סלמה, תושב השכונה וממארגני המחאה ומוסיף שעל ההתנגדויות חתומים שלושה עורכי דין- עו"ד ענבל דרוקר, עו"ד דינה בנבניסטי ועו"ד מיכה גדרון. "בהתנגדויות מועלות טענות קשות על התהליך בו הגיעה התב"ע הזו להפקדה, כשבשכונה יש מעל 70 דונם שטחים ציבוריים שאינם בשימוש", אומר סלמה. "אנחנו מודים לכל התושבים שנרתמו וסייעו להוציא את ההתנגדויות חסרות התקדים הללו לפועל".

על הטענה שלפיה העירייה מעוניינת להקים במקום מועדון גמלאים בין בניין אחד בלבד, מגיב סלמה: "אתם פשוט מתבלבלים, אין שום מועדון גמלאים ואנחנו לא מתנגדים לו. יש כאן שינוי תב"ע משטח ירוק לשטח חום הכולל שמונה קומות לגובה, ארבע תת קרקעיות ו-250 מ"ר מסחר, אלה העובדות. אף אחד לא מחויב למה בדיוק יהיה במבנה הזה. יש פוליטיקאים בשכונה שמנסים לגנוב דעת ואינם בקיאים כלל בהליכי תכנון ובנייה. לכן הם יכולים להפיץ ספינים לכאן או לכאן, אבל השורה התחתונה לא השתנתה: יש פה תב"ע ואותה אנחנו מנסים למנוע".