אילוסטרציה | צילום: סיון נצח הורים זועמים בעקבות העובדה שגני ויצ"ו טרם נפתחו אילוסטרציה | צילום: סיון נצח

הסגר אמנם הגיע אל קיצו ועל פי ההנחיות נפתחו הגנים בגילאי 0-6, אך בויצ"ו הודיעו כי יפתחו רק בשלישי. אחת האימהות, שבנה לומד בסניף פולג: "המנדט של ארגון ויצ"ו הוא למען נשים עובדות, אבל ההחלטה לעכב את פתיחת הגנים היא תעודת עניות עבורו" 

אילוסטרציה | צילום: סיון נצח

חודש מורט עצבים עבר (ועדיין עובר) על ציבור ההורים בישראל, בעקבות הסגר השני שעצר את רצף הלימודים של ילדיהם. ההקלות הראשונות בתחילת השבוע שחררו מעט לחץ עם ההחלטה לאפשר את פתיחת גני הילדים בגילאי 0-6, אך כעת מתברר כי לא כל הילדים אכן זכו לכך, זאת בעקבות החלטת ארגון ויצ"ו – ארגון הנשים הציוני הבינלאומי, להורות על פתיחת הגנים של הארגון רק מחר (שלישי).

הורים רבים זעמו בעקבות ההחלטה, שלמעשה הותירה אותם חסרי אונים בבית במשך יומיים נוספים. אחת מהן היא ג'וליה לופו, מורה לחינוך מיוחד ואם לארבעה, המייצגת את ההורים בסניף ויצ"ו בשכונת פולג. בנה הקטן לומד במוסד החינוכי, אלא שבפועל אוטוטו ימלאו לו שנתיים וממרץ הוא לא מצוי במסגרת מסודרת ורציפה. "נאמר לי שראשון הוא לא יום עבודה וצריך להחזיר את הצוותים מחל"ת, ובאותו יום יבדקו מי חולה, מי בסיכון ומי מאומת, וכך יבררו האם הצוות הגרעיני הוא הצוות הפעיל", היא אומרת בשיחה עם 'נתניה נט'. "זה לגיטימי ואת זה אני מכבדת, אבל אז אמרו שרק בשני ינקו ויגיעו הספקים מכל הארץ לחלק מזון. סליחה, אבל עזבתם את הגן נקי ומבריק ולא צריך יומיים כדי לנקות אבק. אפשר לדאוג לכל זה בשני בבוקר, לפתוח ב-10:00 ולאפשר לאנשים ללכת לעבודה".

עוד היא מוסיפה על שגרת יומה הבלתי אפשרית: "אני עובדת בבית במשך כל היום, כולל שבע שעות יומיות בזום. לך תעביר שיעור בזום לחינוך מיוחד עם ארבעה ילדים בבית. הילד שלי הספיק להתחשמל, ובפעם אחרת קפץ מהלול ופתח את השפה. מה לעשות? אין מי שיגדל אותו, ההורים שלו צריכים לעבוד. חוץ מזה הוא צבע את השולחן והמדפסת, הרס לי כבר שתי מצלמות ופירק לי מחשב. יש עוד הרבה הורים שמתקשים מאוד להתנהל, אני רק דוגמה אחת".

לופו מדגישה כי טענותיה הן לארגון ויצ"ו שקיבל את ההחלטה הגורפת ולא לסניף הספציפי בשכונת מגוריה. "חוות הדעת שלנו לגבי המנהלת והצוות היא מעולה, אבל במקרה הזה המנהלת שמעה על ההחלטה כעובדה ולא אפשרו לה ולשאר מנהלות הסניפים להפעיל שיקול דעת האם לפתוח או לא", היא מסכמת. "בשורה התחתונה לא ניתן להתפרנס והילדים נמצאים במצב של סיכון פיזי. המנדט של ויצ"ו הוא "למען נשים עובדות", אבל ההחלטה הזו היא תעודת עניות עבורו. לא ייתכן שהם יפתחו אחרונים".