צילם: עצמי  רפורמה בשירות המוניות בנתניה צילם: עצמי 

חברת מוניות שי-לי זכתה במכרז להפעלת מוניות שירות בנתניה. להלן מפת מוניות השירות החדשה

צילם: עצמי 

חברת המוניות "שי לי" זכתה במכרז לקבלת רישיונות להפעלת קווי מוניות שירות בנתניה שפורסם על ידי משרד התחבורה במסגרת קידום הרפורמה בתחבורה הציבורית, אשר יאפשר החל מחודש אפריל, תשלום במוניות באמצעות כרטיס רב קו. כמו כן יתווספו קווים חדשים ושיפורים למערך קווי מוניות השירות הנוכחי, כאשר תעריף הנסיעה בקווים אלה לא יעלה על שבעה שקלים.
משרד התחבורה קבע את מסלולי הקווים בעקבות סקר תחבורתי שערך, שכלל גם ישיבות של אנשי המשרד עם הממונה על התחבורה, אלי דלל, ועם גורמי ההנדסה בעירייה.
בהמשך לישיבות אלה, קיבל משרד התחבורה את דרישת נציגי העירייה, שלפיה הקווים החדשים ינועו גם בשכונות שבהן לא עוברות מוניות שירות או בתדירות נמוכה, דוגמת נוף השרון (רמת חן), קריית השרון, נאות גנים וצפון העיר.

לקווים הקיימים שמפעילה חברת "שי לי", 79 ו-84, יתווסף קו 17, שמסלולו נע בין בית החולים "לניאדו", דרך רחובות הרב מימון, סוקולוב, ריינס, רזיאל, ששת הימים, הרצל, פתח תקווה, עובדיה בן שלום, הגר"א, חרל"פ, האר"י, האורזים (בית ספר אורט יד לבוביץ', תחנת הרכבת), שכטרמן, פנקס, עובדיה יוסף, דגניה, בני רייך, האצטדיון (גשר השרון), המחקר – עד רחוב הצורן.

קו חדש נוסף, קו 85, יהיה "גרסה מקוצרת" של קו 84 ונועד לתגבר אותו. הקו ינוע מרחוב ששת הימים דרומה. הקו טעון עדיין את אישור משרד התחבורה.
קו 84 יהפוך לדו-כיווני (בית ספר ש"י עגנון-רחוב הצורן שבאזור התעסוקה ספיר), כדי לשפר את לוח הזמנים.
קו 22 ישנה את מסלולו וינוע בין בית ספר ש"י עגנון דרך רחובות סוקולוב, הרצוג, טהון, בורוכוב, ברנר, ויצמן, הרצל, המסגר, האורזים (ליד תחנת הרכבת), שכטרמן, קפלן (בכיוון דרום בלבד), שפרינצק, (בכיוון צפון - צירלסון-גולד-שח"ל), האוניברסיטה, קלאוזנר, לנטוס, ליבר – עד חניון בית העלמין.
עוד יצויין כי בנוסף לנקודות הקצה הקיימות למוניות השירות - יסומנו נקודות קצה נוספות.

ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר ואלי דלל, מ"מ ראש העיר והממונה על התחבורה נפגשו השבוע עם משה מלול, מנהל חברת המוניות "שי לי" ובירכו אותו על הזכייה.

מרים פיירברג-איכר, ראש העירייה: "עיריית נתניה ממשיכה לפעול לשיפור השירות לתושב, בשיתוף משרדי הממשלה השונים. במקרה זה הקפדנו כי הרפורמה תתייחס לזמינות ולנגישות התחבורה לציבור הרחב, נושאים אותם ראינו עין בעין עם גורמי המקצוע במשרד התחבורה ועל כך אני מודה לשרת התחבורה מירי רגב ולאנשי המקצוע במשרדה."

אלי דלל "נתניה ניצבת בפני מהפכה תחבורתית, שהרפורמה במוניות השירות היא נדבך אחד ממנה. המעבר לתשלום ברב קו מתבקש, כמו גם נגישות שכונות ואזורים נוספים בעיר למוניות השירות. נושא התחבורה הציבורית נמצא גבוה בסדר העדיפויות שלנו, ואני שמח שדברים מגיעים לכדי מימוש. אני מודה למשרד התחבורה על יישום הרפורמה וההקשבה לדרישותינו, ומברך את 'שי לי' על הזכייה"