אילוסטרציה | fotolia  תושב כפר יונה חשוד במתקפת סייבר נגד בנקים אילוסטרציה | fotolia 

משטרת ישראל עצרה שלושה חשודים במתקפת סייבר נגד לקוחות בנקים בישראל וגנבו מאות אלפי שקלים 

אילוסטרציה | fotolia 

חוקרי מחלק הסייבר ביחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז מרכז עצרו אתמול (שלישי) שני אחים בני 32 ו-30 תושבי רעננה וכפר יונה וחשוד נוסף בן 44, בחשד שעמדו מאחורי מתקפת גניבת זהויות של לקוחות בנקים מרכזיים בישראל וגניבת מאות אלפי שקלים.

החקירה החלה בעקבות תלונות שהגיעו בחודשים האחרונים מלקוחות בבנקים שדווחו על פעולות חריגות בחשבון הבנק שלהם.

ע"פ החשד, החשודים העלו לשרת מחשבים בחו"ל דף הנחזה לדף הכניסה של אתר הבנק, ולאחר מכן שלחו לאזרחים מסרונים עם הודעה לפיה החשבון שלהם נחסם.
החשודים המתינו שהקורבן יזין שם משתמש וסיסמא בדף המתחזה לדף הבנק, וכך קיבלו את הגישה לחשבונות של הקרבנות.

ע"פ החשד, כשנכנסו החשודים לחשבונות הם ביצעו בהם פעולות כספיות, לרבות משיכת מזומנים מכספומט ללא כרטיס, והעברות כספים במסגרת רכישת סחורות יקרות ערך מדובר בחקירה המקיפה עשרות תלונות ובנזק של מאות אלפי שקלים.

אתמול, עם הבשלת החקירה הסמוייה נעצרו החשדים וברשותם נתפס רכוש רב, החשודים הובאו היום לדיון בעניינם בבית משפט השלום בראשון לציון בסיומו הוארך מעצרם  והחקירה נמשכת.

ממשטרת ישראל נמסר "במערך הסייבר הלאומי קוראים לאזרחים לשים לב להודעות חשודות המכילות בקשה לקבל או להזין בקישור את הסיסמה או את קוד האימות, את פרטי חשבון הבנק, מספר כרטיס האשראי או מספר ת"ז; הצעה לשירות שלא התקבלה מתוך האפליקציה הרשמית של הבנק; נוסח מלחיץ על חסימת חשבון; מבצע מפתה או מתנה".